Delfi fotograafi sõnul ootas teisipäeval enne kella 15.00 Lasnamäe Centrumi Omniva esinduse juures järjekorras umbes 50 inimest.

"Pakkide hulk on hetkel tõesti erakordselt suur – võrreldes vaiksemate kuudega lausa mitmekordne. Seda nii pakiautomaatides kui postiasutustes," kinnitas Omniva meediasuhete juhi Mattias Kaiv.

"Lasnamäe Centrum on ka rahulikematel aegadel üsna populaarne postkontor ning kindlasti üks kõige külastatuimaid postkontoreid Eestis," tõdes Kaiv.

"Järjekordade ja ooteaegade statistika näitab, et suuremate linnade postkontorites saab 70 protsenti kliente teenindatud vähem kui 10 minuti jooksul. Pikemad ooteajad tekivad üldiselt nii-öelda tipptundidel argipäeva õhtuti pärast kella 17," rääkis Kaiv ja lisas, et nendel aegadel tuleks klientidel arvestada pikemate ooteaegadega.

Osad pakiautomaadi pakid jõuavad esindusse

Kaivu sõnul suunatakse mõningatel juhtudel, kui on näha, et pakijärjekord on mõne automaadi puhul erakordselt suur, osa sealseid pakke lähedalasuvasse postkontorisse.

"Teeme seda ainult juhtudel, kui see võimaldab paki kliendini kiiremini toimetada ning kui kliendile see lahendus sobib," rääkis Kaiv.

Juhul, kui kliendi pakiautomaadipakk ülekoormuse tõttu postkontorisse suunatakse, saab klient Kaivu sõnul päev enne selle postkontorisse jõudmist SMSi ning soovi korral klienditeenindusega ühendust võtta ning paki tasuta tagasi pakiautomaati suunata. "Siin tulebki kliendil valida, kas leppida pikema ooteajaga pakiautomaadiga või saada pakk kiiremini kätte postkontorist," täpsustas Kaiv.

Uudne järjekorra süsteem

Käivu sõnul on seitsmes Tallinna postkontoris kasutusel QR-koodil põhinev järjekorralahendus: Finesti, Arsenali, Järve, Mustika, Kristiine, Lasnamäe Centrumi ja Pallasti postkontoris. Lisaks on sama süsteem kasutusel ka Majaka pakiväljastuspunktis ning Tartus neljas postkontoris - Ringtee, Eedeni, Kvartali ja Lõunakeskuse postkontoris.

"Lahenduse abil saab klient oma aega efektiivsemalt kasutada ja omakorda oodates muid olulisi toiminguid kaubanduskeskuses või lähedal olevates asutustes teha", rääkis Kaiv. Ta lisas, et telefoni vahendusel jõuab külastajani reaalajas info järjekorra kulgemise ja tema teenindusaja kohta.

"Püüame QR-koodi järjekorralahendust klientidele paremini nähtavaks teha, et see maksimaalselt kasutust leiaks ning kliendid saaksid oma aega järjekorras seismise asemel muul moel kasutada," sõnas Kaiv küsimuse peale, et miks inimesed Lasnamäe Centrumi juures jätkuvalt järjekorras ootavad. Valiku, kas kasutada QR-koodi lahendust või oodata kohapeal järjekorras, teeb tema sõnul lõpuks ikka klient ise.