Omniva Eesti pakiäri juht Kristi Unt on kindel, et pakimahud jätkavad kasvamist kuni jõuludeni. „Tavapärane jõulueelne pakitulv koosmõjus koroonapandeemiale omase e-kaubanduse kasvuga on tänavu toonud eriti pakirohked jõulud. Oleme jõuludeks põhjalikult valmistunud ja suudame kõik õigeaegselt teele pandud pakid enne jõule klientideni viia, kuid kindlasti tasub praegusel ajal pakke tellides ja saates arvestada mõnevõrra pikema tarneajaga,“ selgitas Unt. „Kui pakki soovitakse jõuluks kätte saada, siis kindlasti ei tohi jätta oma e-oste jõulunädalasse.“

Kuna kõige populaarsematesse pakiautomaatidesse saadetakse suurtes kogustes pakke, siis võib Undi sõnul hetkel osa saadetisi jõuda klientideni hiljemalt 3 päeva jooksul. Mõningatel juhtudel, kui pakijärjekord on mõne automaadi puhul erakordselt suur, siis suunatakse ka osa sealseid pakke lähedalasuvasse postkontorisse. „Teeme seda ainult juhtudel, kui see võimaldab paki kliendini kiiremini toimetada ning kliendile see lahendus sobib,“ kinnitas Unt.

Juhul kui kliendi pakiautomaadipakk ülekoormuse tõttu postkontorisse suunatakse, saab klient päev enne selle postkontorisse jõudmist SMSi ning soovi korral klienditeenindusega ühendust võtta ning paki tasuta tagasi pakiautomaati suunata. „Siin tulebki kliendil valida, kas leppida pikema ooteajaga pakiautomaadiga või saada pakk kiiremini kätte postkontorist,“ selgitas Unt.

Postkontori järjekorranumber nutitelefonis

Kuigi järjekorrad suuremates postkontorites on inimestevahelise distantsi hoidmise tõttu mõõtmetelt pikad, siis järjekordade ja ooteaegade statistika näitab, et suurtemates postkontorites saab 70% kliente teenindatud vähem kui 10 minuti jooksul. Pikemad ooteajad tekivad üldiselt argipäeva pärastlõunal ja õhtul. Nendel aegadel palume arvestada klientidel pikemate ooteaegadega.

Mitmetes postkontorites on ettevõte kasutusele võtnud ka nutika lahenduse, mille abil on teenindussaalis võimalik võtta järjekorranumber QR-koodi abil oma nutitelefoni. Kui tipptundide ajal võib postkontorites ette tulla keskmisest pikemaid ooteaegu, siis uue lahenduse abil saab klient oma aega efektiivsemalt mujal kasutada ja oma korda oodates muid olulisi toiminguid kaubanduskeskuses või lähedal olevates asutustes teha. Telefoni vahendusel jõuab postkontori külastajani reaalajas info järjekorra kulgemise ja tema teenindusaja kohta.

QR-koodil põhinev järjekorralahendus on kasutusel Tallinnas Finesti, Arsenali, Järve, Mustika, Kristiine, Lasnamäe Centrumi ning Pallasti postkontoris ja Majaka pakiväljastuspunktis. Tartus saab numbri nutitelefoni võtta Ringtee, Eedeni, Kvartali ja Lõunakeskuse postkontoris. QR-kood ei ole kättesaadav ainult aparaadist, vaid nähtaval ja skaneeritav ka plakatitel automaadi kõrval ning kontori välisuksel.

Ühtlasi teenindatakse postkontorites jõulukuul ära kõik kliendid, kes on järjekorras. Ka juhul kui postkontori tavapärane sulgemise kellaaeg on juba möödas.

Mida saame üheskoos teha, et saadetiste liikumist pakiautomaatides kiirendada?

  • Kuna uued saadetised liiguvad nüüd pakiautomaati ja -automaadist ära mitu korda päevas, siis on senisest veelgi olulisem, et kõik inimesed tuleks oma pakkidele võimalikult kiiresti järele. Iga päeva arvelt, mil üks pakk klienti ootab, saaksime järgmiste klientideni toimetada juba 2 uut pakki.
  • Selleks, et klientide ootused oleks paremini juhitud ja klient ka ise ülekoormuses automaatidega arvestada saaks, lisas Omniva kodulehe kaardirakendusse ning automaatse andmevahetusega e-poodide tarnevalikusse märked pikema ooteajaga pakiautomaatide kohta. Selline reaalaja andmete jagamine klientidega aitab suurt pakimahtu võrgus paremini jaotada. Andmeid pakiautomaadivõrgu koormuse kohta uuendatakse igal tööpäeval.
  • Ühtlasi võttis ettevõte tänavu kasutusele mobiilsed pakipunktid ehk pakibussid, mis populaarsetes asukohtades ja piirkondades klientidele pakke väljastavad. Möödunud aastad on näidanud, et olenemata pidevatest laiendustest ja tihedast teenindamisest jäävad mõned pakiautomaadid jõulude eel endiselt kitsaks. Sellistes olukordades on kasutusele võetud pakibussid, kust klient saab oma saadetise kätte sama mugavalt, kiirelt ja turvaliselt nagu pakiautomaadist. Sellised kiiresti rakendatavad ning paindlikud lahendused aitavad klientideni toimetada kuni poolteist tuhat lisapakki päevas.
  • Pakki tuleb tähelepanud pöörata ka pakendamisele, sest iga saadetis nõuab ka pakendit. Tavaline kinkekott ei ole transpordiks sobiv pakend! Samuti tuleks tähele panna, et aadressandmetega kleeps tuleks kleepida kõvale ja mittekortsuvale pinnale.
  • Kuna jõulueelne pakihooaeg on toonud ka suurema koormuse Omniva klienditeenindusse, siis palub ettevõtte päeva või paarise hilinemise puhul klienditeenindusse mitte pöörduda. Pöörduda tuleks alles siis, kui pakk pole väljastamisele jõudnud kolme päeva jooksul.
Jaga
Kommentaarid