„Jätkusuutlike põhimõtete rakendamine ja klientidele tutvustamine on Kaubamaja südameasjaks juba aastaid. Usume kindlalt, et igaühe ka väike panus on oluline ning seetõttu otsime pidevalt nutikaid ja töötavaid lahendusi, et meie tegevus oleks jätkusuutlik nii äriliselt kui keskkonna vaates,“ räägib Kaubamaja AS turundusdirektor Enel Kolk.

„Pakendamine on kahtlemata üks suurimaid plastikjäätmete tekitajaid kaubanduses ja seetõttu olemegi võtnud eesmärgiks muuta need võimalikult keskkonnasõbralikeks. Kui eelmisest aastast on kõik Kaubamaja kilekotid toodetud taaskasutatud materjalidest, siis sel aastal võtsime suurema tähelepanu alla ka e-poe pakendid.“

E-poes on pakkematerjali vähendamine üsna keeruline, kuna paljud kaubad on õrnad ja pakendid peavad pakkuma kaitset purunemise eest. Samal ajal peavad need olema ka niiskuskindlad, et näiteks vihmase ilma korral tooted kannatada ei saaks.

Lambavillast ümbrik

Lahenduseks lambavill

„Meil on hea meel, et jõudsime oma otsingutel Woola juurde, kes toodab lambavillast keskkonnasõbralikke villaümbrikuid ja mullivilla,“ räägib Kolk ja lisab, et ka senine lahendus – paberipudiga vooderdatud ümbrikud - oli tegelikult keskkonnasõbralikum kui tavaline plastikkilega ümbrik. „Woola puhul paelus meid aga see, et tegemist on Eesti oma väiketootjaga, kes toodab pakkematerjali kohalikust villajäägist,“ selgitab Kolk.

Woola lahendus peitub kasutamata jäänud ressursis. Woola tegevjuht Anna-Liisa Palatu ütleb, et ligi 90% Eestis toodetavast lambavillast jääb kasutamata ning lõpetab prügimäel või maa all.

„Lambavill on aga looduslikult kõrgtehnoloogiline kiud – see on elastne, niiskustimav, tulekindel, temperatuuri isoleeriv ja komposteeruv. Seega on sellel ideaalsed omadused pakendamiseks pakkudes alternatiivi plastikust mullikilele,“ sõnab Palatu.

„Lisaks saab villaümbrikut taaskasutada ning peale kasutamist võib selle visata kas komposti või papp- ja paberjäätmete hulka.“

„Kaubamaja on oma 60 tegutsemisaasta vältel olnud alati orienteeritud uuendustele ja klientide ootuste ületamisele. Olgu selleks siis palju kõneainet pakkunud ja sageli oma ajast ees olnud teeninduslaad, töövormid või reklaamid. Uued lahendused ja kaubanduse innovatsioon sütitavad meid jätkuvalt,“ lisab Kolk.