Politseile laekus teade, et pühade eel sai üks tartlane kõne inimeselt, kes esitles end pangatöötajana ja väitis, et inimese pangakontole on tehtud rünnak. Abistamiseks oli tarvis inimese PIN-koode.

Hiljem avastas naine, et tema kontolt on tehtud umbes 4200-eurone makse võõrale arvele selgitusega „Merry Christmas“.

Tasub teada, et pangatöötaja ei küsi telefonitsi inimeste PIN-koode ega logi kliendi eest kaugteel tema internetipanka. Sellise info küsimine peaks kohe andma signaali, et tegemist on kelmiga. Selline kahtlane kõne tuleks kiiremas korras lõpetada ja juhtunust politsei infotelefonil 612 3000 teada anda.

Palju sarnaseid teateid

Pühadejärgsel perioodil on politsei saanud mitmeid sarnaseid teateid. Ainuüksi 28. detsembril laekus politseile kümmekond teadet juhtumitest, kus inimesele on helistanud väidetav Swedbanki töötaja ja küsinud konto ligipääsuandmeid.

Swedbank on varasemalt hoiatanud sarnaste rünnakute eest mitmeid kordi. Panga sõnul kasutavad kurjategijad suunamist, ootemuusikat, loevad kliendile ette tema isikukoodi või teisi isikuandmeid ja kasutavad kõikvõimalike vahendeid, et luua ohvrile illusioon, et ta tõepoolest räägib pangatöötajaga. Paljudel juhtudel rõhutakse inimese emotsioonidele, tekitatakse hirm ja arusaam, et tegutseda on vaja kiiesti.

Nii pangad kui politsei on mitmeid kordi rõhutanud, et enda panga andmeid ja PIN-koode ei tohi kellegagi jagada. Pangatöötajad ei küsi telefoni teel kunagi inimese PIN-koode.