Põhja prefektuur alustas 4. jaanuaril menetlust 30. detsembril toimunud menetluses.

Tundmatu mees helistas Põhja-Tallinna linnaosas Lõime tänaval elavale 70-aastasele mehele numbrilt +37263101310 ja esitles end Swedbanki töötajana.

Helistaja teatas, et mehe kontolt on võetud 300 eurot ning tema arve tuleb blokeerida. Helistaja küsis mehe kasutajatunnust ning saatis talle kolm korda Smart-ID koodid, mille mees ka kinnitas.

Hiljem selgus, et mehe kontolt oli võetud 10 000 eurot.

Politsei soovitused, kuidas pettuse ohvriks mitte sattuda:

  • ära avalikusta oma PIN koodi ja /või internetipanga paroole; ära anna neid edasi kolmandatel isikutele;
  • ära hoia pangakaarti ja internetipanga parooli kaarti koos PIN-koodi/salasõnaga. Hoia need alati teine-teisest rangelt lahus, kõige parem kui PIN kood ja salasõna oleksid peas. Sama reegel ka ID-kaardi PIN 1 ja PIN2 kohta;
  • ära sisesta kergekäeliselt oma krediitkaardi numbrit/panga paroole, kui sul neid küsitakse. Pank ei küsi neid sinult kunagi e-maili ega telefoni teel - tal on need tavaliselt olemas. Kui kahtled - helista oma panka ja küsi kas nad koguvad e-mailide või telefoni teel krediitkaardi numbreid/paroole.

Teadmiseks kelmuse ohvrile

Kui oled langenud kelmuse ohvriks, teata sellest kindlasti politseid. Sellega kaitsed ennast ja teisi. Mida varem politsei kelmusest teada saab ja kelmi suhtes menetlust alustab, seda väiksem on ohvrite arv.

Kui on toimunud manipulatsioonid pangakontoga või on sinu teadmata sinu pangakontolt võetud välja sularaha, siis teavita sellest koheselt panka. Pangaülekannete ja krediitkaardi tehingute puhul on kiire teavitamise puhul lootust, et tehingut ei jõuta lõpuni viia ja pank peatab tehingu/väljamakse.