Ostjale tähendab see suuremat turvalisust. Küll aga võib aasta alguses leiduda veebipoode, mis pole veel jõudnud tugeva autentimise lahendust nõutavalt rakendada. Sellistes veebipoodides võib ostu või teenuse eest kaardimaksega tasudes tehing ebaõnnestuda.
Alates jaanuarist peavad veebipoed lisaks maksekaardile trükitud andmete küsimisele veenduma, et makse sooritaja on õige isik, kes on antud kaardi ja makseviisiga seotud. Tugevat autentimist saab teha kas Smart-ID, biomeetria (sõrmejälg või näotuvastus), mobiil-ID, PIN-kalkulaatori või ID-kaardi abil. See aitab vähendada pettuste ohtu ning kaitseb kliendi andmeid veel paremini, sest kui ostmiseks kasutatakse ainult kaardile trükitud andmeid, on oht, et neid saab kaardiomaniku teadmata kopeerida ja kasutada.
Mõned maksed, näiteks väiksemad või korduvad maksed, ei vaja ka edaspidi tugevat autentimist ehk lisakinnitust internetipangas. Küll aga tasub aeg-ajalt olla valmis pisteliseks kontrolliks, mil palutakse ka mõni väiksem makse internetipangas kinnitada.
Kui veebipoe kodulehel on tähised Verified by VISA ja MasterCard SecureCode, võib olla üsna kindel, et antud kaupmees toetab turvaliselt autenditud makseid.
Kui kaupmees ei ole veel valmis uue autentimissüsteemi alusel makseid pakkuma, võib kauba või teenuse eest kaardiga maksmisel tekkida tõrge, sest pankadele langeb kohustus katkestada tehingud, mis ei vasta uutele nõuetele. Kuni direktiivis sätestatud nõuete täitmiseni võib kaupmees pakkuda ostjale muid alternatiivseid makseviise, näiteks pangalingi või -ülekande abil kauba või teenuse eest tasumist. Alternatiivsete maksevõimaluste kohta info saamiseks tuleb kliendil pöörduda konkreetse kaupmehe poole.
Veenduge alati enne ostu sooritamist, et veebipood ja kaupmees oleksid usaldusväärsed.
Lisainfot PSD2 direktiivi kohta leiad SIIT.
Lisaks ülaltoodule jälgi alati e-poes osteldes lihtsaid reegleid
- Kontrolli enne ostu sooritamist kaupmehe tausta. Ära sisesta oma kaardi andmeid tundmatule lehele enne kaupmehe tausta kontrollimata.
- Kaalu, kas pakkumine on usutav! Uskumatult heade pakkumistega tuleks olla ettevaatlik. Kui huvi pakkuva kauba eest küsitakse tavahinnast kordades väiksemat summat, on see reeglina halb märk.
- Tee selgeks, kas kaupmees on era- või juriidiline isik. Selleks vaata, kelle pangakontole tuleb toote või teenuse eest raha kanda (eraisiku või firma arvele) ning kontrolli, kas ettevõte on äriregistrisse registreeritud. Kui müüjaks on eraisik, ei kehti tootele või teenusele seadusest tulenev kaitse ega laiene tarbija õigused. Lisaks ei saa eraisikult ostes probleemide korral tarbijakaitseameti poole pöörduda.
- Iga usaldusväärse e-poe lehel peab olema põhjalik info kaupmehe kohta. Veebilehel peab kindlasti olema kirjas ettevõtte nimi, asukoht, e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu saab probleemide puhul pöörduda.
- Veendu, kuidas saad kaupa tagastada. Veebipoe kodulehel peab olema selgesõnaliselt välja toodud ostuprotsessi kirjeldus: millised on ostja ja müüja kohustused ja vastutus, müügi- ja maksetingimused, tarneaeg, kohaletoimetamise võimalused. Kindlasti peavad olema välja toodud ka toote tagastamise tingimused. Eesti e-kaupmeeste tausta on võimalik uurida tarbijakaitseameti kodulehelt.
- Eelista turvaliste internetiostude programmiga liitunud kaupmehi. Turvaliste internetiostude lahendused tagavad e-poodides ostmisel topeltkaitse. Programmiga liitunud kaupmeeste veebipoe lehtedelt leiad tähised MasterCard SecureCode ja Verified by Visa.
- Et ostlemine oleks veelgi turvalisem, veendu enne e-poes maksmist, et oled liitunud internetiostude programmiga ning sinu kaardi limiidid vastavad vajadustele. Seda saad teha internetipangas.
- Hea teada! Kui kaupmees on oma teenused PSD2 nõuetega vastavusse viinud, kuid tehing siiski ebaõnnestub või kui kaupmees eksib tehingu teostamise hetkel kokkulepitud tingimuste vastu, saad tehingu vaidlustada võttes ühendust oma kodupangaga.