Tesla neljanda kvartali majandusaruandest selgus, et vaatamata oodatust suuremale käibele ei ole ettevõtte kasum eeldatud tasemel. Tesla ise seletab seda asjaoluga, et tarbijad on hakanud eelistama odavamaid automudeleid Model 3 ja Model Y. Lisaks teatas firma esindaja, et nende lipulaeva, Model S-i, tootmiskulud on koroonakriisi tõttu suurenenud.

Analüütikud on välja toonud kaks murettekitavat trendi: Tesla kasumist kaks kolmandikku tuleb saastekvootide müügist ning ettevõte maksab Elon Muskile sisuliselt iga sõrmenipsu eest üüratut preemiat.

Näiteks vaid möödunud aasta viimasel kvartalil maksti Elon Muskile üle 200 miljoni euro preemiat. Tesla aktsionärid on kolm aastat tagasi Elon Muskile preemiate maksmise korras küll kokku leppinud, kuid nüüd on mitmed neist tema kolossaalsete preemiasummadega rahulolematud.

Samuti nõuavad nad, et Tesla autotootmine muutuks kasumlikumaks. Kardetakse, et kui teised autotootjad keskenduvad samuti elektriautodele, siis ei ole enam võimalik saastekvoote endiste hindadega müüa.