EASi rahvusvahelise müügi valdkonnajuhi Marge Pihlapuu sõnul on praegusel ajal digikanalite oskuslik kasutamine ekspordis hädavajalik. „Kuna suhted klientidega on nüüd paljuski virtuaalsed, siis tuleb õppida paremini müüma digitaalsete kanalite kaudu. Ka meie ekspordiprogramm on olukorraga kohanenud ning toimub täies ulatuses virtuaalselt," ütles Pihlapuu.

Konsultandid ja turueksperdid lähtuvad tänasest muutunud turusituatsioonist ning detailsemalt käsitletakse Soome, Rootsi, Norra ja Saksamaa turge. Lisaks veebiseminaridele ja individuaalsetele nõustamistele on programmi lõpus igal ettevõttel ka kaks virtuaalset kliendikohtumist.

Pihlapuu sõnul hakatakse kliendikohtumisi kokku leppima kohe pärast turu ning sihtkliendi määratlemist. „Samal ajal saab ekspordijuht veel viimased ettevalmistused ära teha: vaadata koos konsultandiga üle oma kodulehe ja e-poe, lihvida oma ettevõtte loo rääkimist ning mõelda läbi oma tegutsemine läbirääkimiste situatsioonis," selgitas Pihlapuu.

Varasemalt ekspordiprogrammis osalenud Skyproff tegevjuht Mihkel Nurm leidis, et koolitus andis unikaalse võimaluse oma äri kõrvalt vaadata. „Teine moment on aja ja raha kokkuhoid. Ise ekspordi know-how hankimine nõuaks palju aega ja kulutused oleks ka ilmselt hulga suuremad," sõnas Nurm.

Ekspordiprogrammis osalemiseks peab ettevõtte ekspordikäive olema vähemalt 100 000 eurot või kogukäive vähemalt 300 000 eurot. Väiksema käibe puhul peab ettevõttel olema enda välja töötatud innovaatiline toode, mida soovitakse eksportima hakata.

Osalustasu ekspordiprogrammis osalemise eest on 300 eurot ettevõtte kohta. Osalustasu katab kuni kahe töötaja osalemise. Kandideerida saab kuni kuni 21. märtsini või kuni grupi täitumiseni. Programmi aitab ellu viia Marketingi Instituut.

Kandideerimise kohta rohkem infot leiab: https://www.eas.ee/teenus/ekspordijuhid-eu

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena