SEB andmetel kasvas E-kaubanduse osakaal sel aastal viimase 5 aasta lõikes kõige hoogsamalt, saavutades peaaegu 10% summaarse kasvu. Ainuüksi möödunud aastal oli e-kaubanduse kasv 3%, olles viimase viie aasta kiireim ja seda vaatamata seni nimekirja domineerinud reisikulutuste äralangemisele.

"Viimase kümne aasta jooksul oleme näinud, et makseterminalides tehtud kulutuste osakaal väheneb järjekindlalt, kuid mullu nägime terminalides ka absoluutarvude vähenemist. Reeglina tuli e-kaubanduse kasv meelelahutuse, reisimise ja transpordi arvelt, aga kuna möödunud aastal sattusid just need valdkonnad koroonalöögi alla, mõjutas proportsionaalne langus ka e-kaubandust," kirjeldas möödunud aasta e-kaubanduse valdkonna arengut SEB Balti kliendianalüüsi ja andmeteaduse juht Lennart Kitt.

"Kõige aktiivsemalt on e-kaubanduse kasvunumbreid vedanud noored vanuses 18–35 eluaastat, kelle ostude osakaal kogu e-kaubanduses moodustas üle kolmandikku. Kõige konservatiivsemalt suhtuvad e-kaubandusesse pensioniealised kliendid, kelle e-ostude osakaal moodustas vaid 11%. Aasta jooksul tehti kõige rohkem internetioste aprillis, kui veebis tehtud ostud ulatusid 40 protsendini kogumahust," lisas Kitt.

Loe rohkem e-kaubanduse hetke olukorrast ja tulevikust Eesti e-kaubanduse liidu juhi Tõnu Väätiga siit

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena