„Kõige olulisem, mida iga autoomanik peab kütuse tankimisel meeles pidama, on see, et kütust tuleb tankida kvaliteetse kütusemüüja juures, et olla kindel, et sõiduk tarbib vaid sellist kütust, mis sõidukit ei riku. Alles seejärel tuleb valida kütusetüüp vastavalt sõidukile lubatule," sõnas Amserv Auto juhatuse esimees ja Toyota brändijuht Margus Nõmmik.

Circle K Eesti AS mootorikütuste müügidirektor Raimo Vahtrik lisas, et Eestis müüdavad mootorikütused peavad vastama Eesti Vabariigis kehtivale kvaliteedistandardile EVS-EN 228 ja 590. „Circle K on tuntud oma mootorikütuste kõrge kvaliteedi poolest ning kelle teenindus- ja automaatjaamades on riikliku kütuseseire andmebaasi järgi mootorikütuste kvaliteet olnud alati laitmatu. Kõik Circle K mootoribensiinid ja diislikütused läbivad mitmeastmelise kontrolli kõigis tootmis-, hoiustamis- ja tarneetappides," lausus Vahtrik.

Mootoribensiin 95 on loodud sõiduautodele igapäevaseks kasutamiseks

Circle K mootorikütuste müügidirektor rõhutas, et mootoribensiin 95 on loodud nii-öelda tavasõidukitele igapäevaseks kasutamiseks. „95 sobib reeglina kõikidele bensiinimootoriga sõidukitele ning see on kõige turvalisem valik, kui on kahtlusi, millist tüüpi bensiini kasutada. Mootoribensiin 95 on valdavas osas Euroopast ka nii-nimetatud standardbensiin," selgitas Vahtrik.

Ta rõhutas, et bensiinimootoriga sõidukite omanikel tasub tanklat valides arvestada sõiduki vanusega - vanematele sõidukitele sobib enamasti vaid etanoolita kütus ehk tankida tasub teenindus- või automaatjaamas, kus valikus on ka mootoribensiinid, mis etanooli ei sisalda.

Amserv Auto juhatuse esimees ja Toyota brändijuht lisas, et paljudel sõidukitel on kütuseluugi juures märk „No Bio", mille kohaselt ei soovitata biokütust tankida. „See märk kehtib üksnes 100-protsendise biokütuse kohta, mitte Eestis kasutatava bensiini kohta, milles on vaid mõneprotsendiline etanoolisisaldus. Siiski olenevalt auto vanusest tasub oma sõiduki sobivust biokütusele kontrollida, sest vanematele sõidukitele biolisandiga kütus tõesti ei pruugi sobida," ütles Nõmmik. Selleks on Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL) koostanud ülevaate mootorsõidukitest, milles ei soovitata kasutada üle 5-protsendise etanoolisisaldusega mootoribensiini, mis on avaldatud Transpordiameti veebilehel.

Nõmmik lisas, et see kas kasutatakse biokütust või tavalist mootorikütust, on sõiduki omaniku enda otsustada, kuid oluline on järgida soovitusi. „Siiski tasub arvestada, et biokütusest saab vähem energiat kui tavalisest mootorikütusest, mistõttu sõiduki kütusekulu natuke suureneb," nentis Amserv Auto juhatuse esimees ja Toyota brändijuht.

Vahtrik lisas, et kuigi sõidukisse, millel on ette nähtud mootoribensiini 95 kasutamine võib tankida ka bensiini 98, siis ei ole see enamasti mõistlik, kuna on tarbijale kulukam ning keskkonnale koormavam.

Mootoribensiin 98 sobib sportautodele, veespordi- ja aiatehnikale

Amserv Auto juhatuse esimees ja Toyota brändijuht tõi esile, et bensiini 98 kasutavad pigem suurema töömahuga sõidukid ehk sportautod, samuti enamik veesõidukite, nagu kaatrid ja skuutrid ja aiatehnika omanikud. „Kõigil sõidukitel ja ka tehnikal on käsiraamatus välja toodud, milline on minimaalne oktaanarv ja vastavalt sellele tuleb ka kütus valida. Suurema oktaanarvuga 98 on pigem nõutud erandkorras ja eri mudelitel," sõnas Nõmmik.

Circle K mootorikütuste müügidirektor lisas, et 98 oktaaniarvuga mootoribensiin on 95 bensiinist detonatsioonikindlam ehk võimeline vastu seisma iseplahvatuseta kõrgemale temperatuurile ja rõhule mootoris. „Harilik oktaaniarvuga 95 bensiin hakkab suure surveastmega mootori rasketel töörežiimidel detoneeruma, mistõttu kaob võimsus ja suureneb kütusekulu, kuna bensiin ei jõua ära põleda. Seetõttu soovitatakse võimsates ja kõrge surveastmega töötavates mootorites kasutada mootoribensiini 98," selgitas Vahtrik.

Tema sõnul sobib mootoribensiin 98 iseäranis hästi ka vee-, metsa- ja aiatehnikale, kus töötamine toimub niiskes keskkonnas või veekogudel ja mille mootorid vajavad kõrgetel pööretel suuremat võimsust.