„Kõik hoonete omanikud ei ole paraku nii hoolsad, et koristaks talvel katuseid ning ikka ja jälle saab mõni sõiduk kukkuva lume või jää tõttu kannatada. Näiteks tekitas hiljuti ühe sõiduauto katusele lennanud lumi sinna korraliku mõlgi, mille remont maksis 3000 eurot,“ rääkis PZU sõidukikahjude kahjukäsitluse grupi juht Teet Järv.

„Maanteelt on näiteid, kus vastutuleva veoki küljest on kukkunud jää ja lumi vastutuleva auto pihta, kuid enamjaolt sõidetakse otsa teel lebavale jääkamakale, mis on sinna kukkunud mõne suurema sõiduki küljest. Keskmiselt ulatub kamakale otsasõidu korral kahjusumma 1400 euroni,“ märkis Järv.

Jäätükid teel ei pruugi eemalt vaadates olla ohtlikud või jätavad lumehunniku mulje, kuid võimalusel tuleb neile otsasõitu vältida. „Kogemus näitab, et auto stange või muu osa ei tee jäätükile suurt midagi, küll aga vastupidi. Kui suurem jääkamakas satub väiksema auto põhja alla või rattakoopasse, võib tulemuseks olla ka juhitavuse kaotus, mis eriti suurematel kiirustel maanteel liigeldes on äärmiselt liiklusohtlik,“ lisas Järv.

Rattakoobastes olev lumi kulutab rehve ja vähendab auto juhitavust

Eriti tähtis on hoida eessõitva autoga pikivahet. "Esiteks suureneb talvel autode pidurdusmaa, teiseks piirab vähene vahe eessõitjaga nähtavust ning kolmandaks peab hoiduma jääkamakatest, mis kogunevad rattakoobastesse eriti just tihedas lumesajus maanteel liikudes," kirjeldas Järv. Tihedas lumesajus tasub kõigil autojuhtidel, eriti pikemate maanteesõitude puhul, kontrollida ka sõiduki rattakoopaid, sest sinna kuhjunud jäine segu kulutab ja kahjustab rehve ning võib põhjustada auto alajuhitavust.

Kuna kevade poole hakkavad öine ja päevane õhutemperatuur pendeldama miinus- ja plusskraadide vahel, siis tasub olla eriti ettevaatlik.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena