"Helistasin Yandex Go'le, saabus auto, kuid juht oli ilma maskita. Kuigi rakendus ise tuletab kliendile alati meelde maski kandmist ja küsib seejärel ka seda, kas juhil oli mask olemas. Palusin tal maski ette panna, kuid ta keeldus ja hakkas selgitama, ei näe selles mõtet ning taolist reeglit üldse pole. Ähvardus, et saadan tugiteenusele teate, ei aidanud, " kirjutab lugeja.

"Siis ütles juht, et kui sulle ei meeldi, et ma ilma maskita olen, ei tohiks sa autosse istuda, vaid peaksid tellimuse tühistama ja uue takso kutsuma. Esiteks aeg surus peale ja uue auto kutsumine ei olnud sobiv võimalus ja teiseks - rakendus võtab tellijalt sellise keeldumise eest ka raha maha," jätkab ta.

Tõepoolest, kui telefoni teel taksot tellides on tellimusest keeldumine lihtne, kaotades vaid ajas, siis rakendustega on keerulisem. Kui makseviisiga on seotud pangakaart, siis takso tühistamisel pärast selle saabumist maksab klient trahvi.

Kellel on õigus - autojuhil või kliendil? Jällegi olukord võib olla ka vastupidine - mida peaks juht tegema, kui kliendid keelduvad maski kandmast? Delfi otsustas pöörduda Yandex Go poole kommentaari saamiseks ja küsis ka teiselt populaarselt taksode tellimise platvormilt Bolt , mida saaksid nende kliendid sarnases olukorras teha.

Yandex Go: kui kaebusi tuleb regulaarselt, eemaldatakse juht tellimuste täitmisest

Yandex Go märgib, et see on veebiteenus, mitte takso- või veoteenus. "Meil pole oma autosid ja autojuhte. Teeme koostööd partneritega - kohalike transpordifirmadega ja nemad teevad omakorda koostööd juhtidega," vastab pressiesindaja.

Delfi avaldab Yandex Go pressiesindaja kommentaari täies mahus:

"Niipea, kui Eesti piirangutest teada sai, lülitasime kohe kasutajatele, juhtidele ja partneritele maski kandmist soodustavad märguanded sisse. Tegu on nii uudiskirjade kui ka rakenduse erifunktsioonidega. Näiteks, nagu te õigesti ära märkisite, kui teenus otsib kasutaja jaoks autot näeb klient ekraanil meeldetuletust maski kandmise kohta.

Mis puudutab kontrolli maskide kandmise üle: autojuhid läbivad maski fotokontrolli iga päev. See aitab tagada turvameetmete järgimist. Samuti küsib rakendus reisi lõpus kasutajalt, kas autojuhil oli mask ees. Tugimeeskond viivitamata töötleb kasutaja vastuseid ja kaebusi. Kui viimaseid laekub regulaarselt, peatatakse juhi tellimuste täitmise õigus.

Peab ütlema, et kui me eelmisel aastal lisasime rakendusse küsimuse selle kohta, kas juhil on mask ees, siis 75% Eestis vastanutest märkis, et juht siiski kannab maski. Kuid tänu taolisele kontrollile on autojuhid muutunud veel vastutustundlikumaks: nüüd märgib 92% vastanutest, et juht kandis maski.

Nii Yandex Go partnerjuhil kui ka kliendil on õigus maskist puudumise tõttu reisist keelduda. Sel juhul soovitame süsteemis aktiivsuse taastamiseks (puudutab juhti) või raha hüvitamiseks tellimus tühistada ja pöörduda klienditoe poole."

Bolt: Takso on ühistransport, kus peab kandma maski

Bolt Eesti reisikvaliteedi eest vastutav Eva Liisa Rikkas kommenteerib:

"Alates 24. novembrist kehtib maskide kandmise kohustus ühistranspordis üle Eesti. Seetõttu on Bolti autodes maski kandmine kohustuslik. Oleme teavitanud nii autojuhte kui ka kliente kohustusest katta suu ja nina.

Seetõttu on kliendil õigus reisist keelduda. Klient peab sellest teavitama meie tugiteenust, mis selgitab asjaolusid ja vajadusel tagastab kliendile tühistamistasu.

Bolti juhtidel on ka õigus keelduda tellimusest, mis ohustab nende tervist ja heaolu. See tähendab, et Bolt-juhid saavad loobuda klientidest, kes ei kata suud ja nina ning kujutavad potentsiaalset ohtu juhi tervisele. Haigestumise või nakatunud inimesega lähedase kontakti korral jääb autojuht pikaks ajaks tööta. "