Rõivatootja Baltika saavutas eelmise majandusaasta lõpuks tänu agressiivsele kulude kokku tõmbamisele ning strateegilisele otsusele keskenduda edaspidi ühe rõivabrändi arendamisele stabiilse finantsolukorra ning positiivse rahapositsiooni.

Baltika Grupi juhatuse esimehe Flavio Perini sõnul on olulisimaks saavutuseks finantsilise olukorra parandamisel olnud tegevuskulude vähendamine enam kui poole võrra. Eelmise aasta kokkuvõttes olid Baltika turustus- ja üldhalduskulud 14,59 miljonit eurot, vähenedes 7,67 miljoni eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Sealjuures sellest 2,57 miljonit eurot oli tingitud Baltika peakontori püsikulude vähenemisega.

Eelmise aasta lõpu seisuga oli Baltikal raha 1,4 miljonit eurot, aasta enne seda oli vabu vahendeid 0,3 miljonit eurot ja kolmanda kvartali lõpus 1,1 miljonit eurot.

„Kui veel 2020. aasta kevadel lootsime luua Baltikale uueks kasvuks kindla finantsilise pinnase aasta kuni pooleteise jooksul, siis vaatamata covid-19 põhjustatud kriisile suutsime seda teha poole kiiremini. Järgmisteks sammudeks on tervikliku uue Ivo Nikkolo kollektsiooni turule toomine ning müügis panustamine tugevale omni-kanalite strateegiale," rääkis Perini.

Baltika neljanda kvartali müügitulemusi mõjutas enim covid-19 teine laine ning sellest tingitud piirangud ja poodide kohustuslikud sulgemised Lätis ja Leedus. Kokku vähenes neljanda kvartali müügitulu võrreldes eelmise aastaga 61 protsenti 3,98 miljoni euroni, samas vaatamata väiksemale brändide valikule suurenes e-poodide müük 9 protsenti võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga 592 tuhande euroni. Aasta kokkuvõttes vähenes Baltika müügitulu 51 protsenti 19,48 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta 2,6 miljoni euro suuruse kahjumiga neljandas kvartalis, lõpetati 2020. aasta neljas kvartal 1,35 miljoni eurose kahjumiga.

Aastaga on Baltika sulgenud 21 poodi, nendest 11 neljandas kvartalis. Aasta lõpu seisuga oli rõivatootjal 61 poodi, neist 25 Eestis, 20 Leedus ja 16 Lätis. „Eelmise aasta neljandas kvartalis alustasime koostööd mitme e-poe platvormi ja otsingumootoriga, mille kaudu tehtud müük moodustas 2020. aastal veel vaid 2 protsenti, kuid näiteks jaanuaris on selle osakaal suurenenud 7 protsendini. Hoiame tugevat fookust e-kaubanduse arendamisel nii oma e-poe uuendamise kui ka erinevate platvormidega koostöö kaudu," selgitas Perini.

Tänavu jätkab Baltika 2020. aasta kevadel paikapandud strateegia elluviimist. Eesmärk on arendada kaasaegseid kvaliteetseid tooteid naistemoe brändi Ivo Nikkolo alt, mis saavad olema osaliselt kättesaadavad kevad-suvi 2021 ja täielikult sügis-talvest. Rohkem rõhku hakkab Baltika panema aksessuaaridele, kus lai valik kvaliteetseid tooteid on saadaval juba kevad-suvest ja avatakse esimene eraldiseisev aksessuaaride pood juba 2021. aasta kevadel.

Toimetaja on Baltika aktsionär.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena