„Viimastel aastatel on nutitelefonist saanud paljude inimeste peamine tööriist oma igapäevaste rahaasjade ajamisel. Ka pandeemia ajendas inimesi varasemast enam sularahatehingutele alternatiive otsima. Trend näitab, et mobiilsete maksete populaarsuse kasv jätkub edaspidigi,“ selgitas Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.

Swedbanki andmetel kasvas mobiiliäpi ülekannete funktsiooni kasutavate inimeste arv viimase aasta jooksul enam kui 16%. 2021. aasta veebruarikuus tegi ligi 330 000 kasutajat mobiilirakenduse kaudu vähemalt ühe makse. Praegu teevad Swedbanki kliendid ligikaudu 40% digikanalites tehtavatest ülekannetest just mobiili vahendusel.

„Eestis ja teistes Balti riikides täheldatud suundumused näitavad, et 2021. aastal võib telefonist saada peamine igapäevaste rahatehingute vahend,“ ütles Raagmets.

"Äpi kaudu maksete tegemise populaarsuse kasvule on kaasa aidanud ka eelmisel aastal lisatud nimemakse funktsioon, mis võimaldab ülekandeid teha makse saaja telefoninumbri alusel, ilma et oleks vaja teada kontonumbrit," lisas Raagemets