Tanel Hagel, ettevõtte Dekolust OÜ ning kodutarvete jaemüügiga tegelev kaupluseketi Apelsin juhatuse liige on hetkel veel äraootav. Piirangud on kindlasti kahjulikud, kuid millisel määral, seda näitab tulev nädal. “Nädalavahetused on kõige olulisemad käibe päevad, senimaani on see nii olnud.”

Hagel lisas, et tõenäoliselt tehakse kestuskaupade puhul ostud ära nädala sees. Seda soosib asjaolu, et suur osa inimesi töötab hetkel kodus ning tõenäoliselt jääb rohkem aega sisseostuks. Biomarketi ärijuhi Lembe Orguse sõnul vähendavad piirangud klientide arvu ning uusi piiranguid silmas pidades kukub see arv veelgi. Samas tuuakse ka välja see, et juhuslikke ostjaid on varasemaga võrreldes vähe. Püsiklientuur käib harvem, ostab korraga rohkem ja läbimõeldult.

Kui aga rääkida e-poe müügist, siis need numbrid on otseselt seotud piirangutega - e-müügi osakaal kasvas esimeste piirangute järel hüppeliselt ning rauges kohe, kui piirangud muutusid leebemaks. “Kestuskaupade puhul internetipoe käive kasvab, uute piirangute valguses suureneb e-poe müük veelgi,” nendib Mölder. Sama tõdeb ka Hagel, kuid tuleb silmas pidada, et need numbrid kindlasti ei asenda tavaliste kaupluste müügitulu.

Küsimusi tekitab drive-in-müük, mida näiteks Euronicsi kauplused on valmis oma klientidele pakkuma. Hetkel ootavad ettevõtjad riigilt lisainformatsiooni, mis täpsustaks, kuidas ja millisel määral seda teenust rakendada võib.

Kokkuvõtlikult on ettevõtjad tagajalgadel ning ajapikku selgub, kui suure löögi uued piirangud annavad. Kuna viirus on Eestis päris karm, siis tulebki lihtsalt arvestada asjaoluga, et ühiskonnas on tarvilikud teatud piirangud. Kui olukord on katastroofiline, siis tuleb sulgeda kauplused ka nädala sees. “Kaupmehe rollis see loomulikult mulle ei meeldiks, koroonaviiruse hirmus inimese rollis, kes soovib olukorda leevendada, peab käituma vastavalt hädaolukorrale,” arvab Mölder.