Mõned aastad tagasi hakkasid maakonnaliinid inimesi mööda Eestit tasuta sõidutama. Tasuta maakonnaliinid oli Keskerakonna valimislubadus, millest on nüüdseks aga saanud tohutu raharöövel. Riigikontrolli värske analüüs manab olukorrast halastamatu pildi: tasuta maakonnaliinide bussisõit pole täitnud eesmärki meelitada rohkem inimesi bussiga sõitma ning see neelab igal aastal aina suuremaid summasid maksumaksjate raha.

2017. aastal toetati riigieelarvest maakondlikku bussitransporti 22 miljoniga. 2018. aasta keskpaigas kaotati bussipiletilt hind ning juba 2019. aastaks olid kogukulud tõusnud 43 miljonini. Sellest summast enam kui pool ehk ca 23 miljonit kulus otseselt tasuta bussisõidu pakkumiseks.

Transpordiameti prognoosid näitavad, et 2024. aastal läheb maakondliku bussitranspordi korraldamine riigile maksma koguni 64,5 miljonit eurot. „Olukorras, kus kulud 0-eurose piletihinnaga jätkamiseks tõusevad igal aastal oluliselt, on asjakohane küsida, kas Eesti suudab sellist süsteemi üleval pidada,“ ütles riigikontrolör Janar Holm.