Koroonaviiruse pandeemia on sundinud inimesed oma oste tegema interneti vahendusel, mis on omakorda edukalt mõjunud veebipõhistele makseplatvormidele. 11 aastat tagasi lõid Iiri päritolu vennad John ja Patrick Collis kaupmeeste ning tarbijate vahelisi makseid lihtsustava programmi nimega Stripe. Firma, mis on tänaseks päevaks raketina taeva tõusnud. Veel eelmise aasta oktoobris oli firma väärtuseks 36 miljardit dollarit. 5 kuud hiljem, 2021. aasta märtsiks on Stripe'i väärtuseks 115 miljardit dollarit.

Kuulujutud pajatavad, et firma teeb oma IPO käesoleval aastal. Seevastu üht peab avalikkus siiski kindlaks - Stripe'i aktsia saab olema äärmiselt kuum kaup.

Edu peitub kokkuhoidlikkuses

Firma eesmärgiks sai tarbijate ja platvormide vaheliste maksetõrgete lahendamine. Stripe'i saatis varajane õnnestumine. Edu saladuseks võib pidada ka meeste oskust ajada äri säästlikult - algusaastatel ei palganud nad firma arendamiseks teisi töötajaid, kõigega tegeleti ise. Ka siis, kui vennad olid juba miljonäri staatuses, ei tahtnud nad raha raisata autodele - tööle sõitsid nad hoopis jalgratastega.

Stripe on kokku raha kaasanud juba 12 korral.