UBSi analüütikute prognoosi kohaselt võib Volkswagen juba tuleval aastal müüa sama palju elektrisõidukeid kui Tesla. 2025. aastal võib Volkswagen müüa 300 000 elektriautot Teslast rohkem.

Tesla valitsemise murdmiseks on Volkswagen üha enam muutumas elektriautode tootjaks. Ettevõte sai rängalt kannatada 2015. aasta Euroopa diiselautode emissiooniskandaalis. Euroopa suurim autotootja investeerib 35 miljardit eurot elektriautode tootmisesse, panustades uue tehnoloogia tulevikule.

„Tesla pole vaid elektriautode tootmises tugev, ta on väga tugev ka tarkvara osas. Nad pigem näevad autot rohkem kui seadet. Nad on väga hästi edasi läinud isejuhitavate autode osas, kuid me heidame Teslale kinda," ütles Volkswageni juhatuse esimees Herbert Diess CNNile.

Volkswagen avalikustas oma ambitsioonid ja 2025. aastaks peaks autotootja müüma enam kui kaks miljonit elektriautot. Ettevõte ehitab oma akutehased, samuti palkab viie aasta jooksul 6500 IT-eksperti. Kavas on käivitada oma operatsioonisüsteem ja muutuda SAP järel Euroopa suuruselt teiseks tarkvaraettevõtteks.

Investorid pole pidanud muutusi Volkswagenis suurt millekski

UBSi analüütikute sõnul pole investorid Volkswageni poolset Teslale lähenemist väga millekski. UBS näeb aktsiale 50 protsendist tõusupotentsiaali 300 eurose aktsia hinnasihini.

„Me usume rohkem kui kunagi varem, et Volkswagen suudab pakkuda unikaalset kombinatsiooni mahu kasvust, muutudes kõige varem juba tuleval aastal koos Teslaga maailma suurimaks elektriautode tootjaks. Volkswagen suudab hoida või isegi kasvatada marginaale," ütles UBSi analüütik Patrick Hummel. „Seda pole üldse hinnatud."

2020. aastal müüs Volkswagen, kellele kuuluvad ka Porsche, Audi, Škoda ja SEAT, 231 600 elektriautot, mis tähendab aastast 214 protsendist müügikasvu. See on Tesla müüdud autodest poole vähem.

Kiire kasv peaks jätkuma, kuna Volkswagen plaanib enne selle aastakümne lõppu tuua turule 70 erinevat elektriauto mudelit. 2022. aastal on Volkswagenil kaheksa elektriautode tehast.

UBSi prognoosib, et 2025. aastal toodab Volkswagen 2 600 000 elektriautot ja Tesla omakorda 2 300 000. Toyota müüb 2025. aastal koos hübriididega 1,5 miljonit elektriautot. Hyundai ja Nissan müüvad umbes miljon elektriautot ja General Motors jõuab 800 00 elektriauto müügini.

Modulaarne tootmisplatvorm võimaldab kulusid alandades masstootmist

Volkswagen on konkurentidest paremal positsioonil seoses modulaarsele tootmisplatvormile. Seda kasutati ID.3 tootmiseks, mis võimaldab toota massiliselt sõidukeid, kärpides samal ajal kulusid.

UBSi hinnangul maksab ID.3 tootmine umbes 4000 eurot rohkem kui bensiini- või diiselmootoriga Golfi tootmine. Elektriakude tootmise kulude järsk langus peaks viima tootmiskulude vahe 2025. aastaks nulli, prognoosis Šveitsi suurpank.

Volkswagen teatas esmaspäeval Euroopas 2030. aastaks kuue akutootmistehase rajamise plaanist. Eesmärgiks on vähendada akude kulu kuni poole võrra.

„Odavam aku tähendab taskukohasemaid sõidukeid, mis muudavad klientidele elektriautod atraktiivsemaks," ütles Diess.

Eile tõusis Volkswageni aktsia 6,5 protsenti, 207 euroni. Aasta algusest on autotootja aktsia kallinenud 35 protsenti.

Aastas 9,3 miljonit autot tootva Volkswageni börsiväärtus on vaid 111 miljardit eurot ehk 133 miljardit dollarit võrreldes Tesla 680 miljardi dollariga.

UBSi hinnangul on kaks kolmandikku Tesla turuväärtusest ehk 400 miljardit dollarit seletatav tulevaste tuludega tarkvarast. Seeläbi võib Tesla kasvada maailma juhtivate tarkvarakompaniide hulka.