“E-kaubandus toimis eelmisel aastal hästi ka vaatamata koroonaviiruse leviku poolt põhjustatud segadustele, seda kinnitab tõik, et 71% Euroopa tarbijatest sooritas eelmisel aastal veebist oste. Mõistagi on see peamine ja kõige kättesaadavam piiriülese tehingu võimalus, mistõttu iseloomustab sama ka Eesti tarbijate käitumist - suisa kolm neljandikku eestlasi kasutas eelmisel aastal e-poodide teenuseid,” märkis EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Tammaru.

Tammaru lisab siiski, et peamised murekohad tarbijate jaoks viimase aasta jooksul on olnud ärajäänud reisid ja reisiteenustega seonduvad hirmud. “Viiruse leviku tõttu on kõige enam suurenenud pöördumised, mis puudutavad tühistatud reise. Uuringust ilmneb ka see, et 86% Eesti tarbijaid ei julge reisiplaane teha, kuid ettevaatlikkus on praeguses olukorras igati arusaadav ja ootuspärane.”

Uuringu tulemused

  • 71% Euroopa tarbijatest ostis 2020. aastal tooteid veebist, Eestis 75%
  • 81% tegi sisseoste kodu lähedal asuvatest kauplustest ja toetas kohalikke ettevõtjaid, Eestis 74%
  • 80% vastanutest ei planeeri ühtegi välisreisi kuniks olukorra stabiliseerumiseni, Eestis 86%
  • 80% kinnitasid, et usaldavad kauplejaid ja teenusepakkujaid, Eestis 87%
  • 67% ostsid keskkonnasõbralikke tooteid isegi siis, kui nende eest tuli rohkem maksta, Eestis 50%
  • 38% vastajatest olid raskustes arvete maksmisega, Eestis 18%.