Sektor on hädas. Kaubavedajad paluvad valitsuselt diislikütuse aktsiisitõusu peatamist
(4)Valitsus otsustas mullu koroonakriisi tõttu langetada diislikütuse aktsiisi kuni tuleva aasta maikuuni, Eesti kaubavedajad paluvad valitsuselt ja riigikogult, et aktsiis jääks ka edaspidi praegusele tasemele. Vedajate sõnul on välismaiste veoautode läbisõit Eesti maanteedel kasvamas ja kohalik veondussektor on kaotanud märkimisväärse osa oma turuosast välisriikide vedajatele, kirjutab ERRi uudisteportaal.
Vedajad märgivad pöördumises valitsuse, ministeeriumite ja riigikogu majandus- ja rahanduskomisjoni poole, et Eesti veondussektor on jäänud aasta-aastalt aina väiksemaks. 2019. aastal oli sektor 2015. aastaga võrreldes kaotanud oma kaubakäibest 23,5 protsenti.
Kaubavedajad juhivad tähelepanu, et kui riik langetas mullu keset koroonakriisi diislikütuse aktsiisi, aitas see märgatavalt tõsta maanteetranspordisektori kaubaveomahte ja odavamate sisendhindade tõttu suutsid kohalikud vedajad konkureerida ka välisriikide vedajatega.
Veondussektori esindusorganisatsioonide teatel pole riik soodustanud kohalike vedajate majandustegevust ja seega on arvestatava osa riigi sisevedude ja Eestist lähtuvate kaubavedude turust hõivanud välisvedajad. See on omakorda risk majanduse pikaajalisele arengule ehk lihtsalt öeldes võivad Eesti eksportiva tööstuse ettevõtted jääda liialt sõltuma välisriikide vedajatest.
Loe pikemalt ERRi uudisteportaalist.