Õnnetus, mille võisid põhjustada ootamatud tuuleiilid, tabas Rotterdami teel olevat laeva Ever Given.

Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) teatas, et laeva meeskond on väljaspool ohtu. Puuduvad märgid vigastustest või saastamisest.

BSM, kes tegeleb laeva tehnilise poole ja meeskonna palkamisega, ütles, et nad ei saa kinnitada, kellele laev kuulub.

Laeva liisib tähtajaliselt Taiwani Evergreen Marine Corp.

Sadamaagent GAC teatas täna oma veebilehel, et veel umbes 15 laeva seisavad ja ootavad, Ever Giveni taga. Lisaks põhjasuunale on ka lõunasuund blokeeritud.

200 000 tonnine laen kuulub maailma suurimate konteinerlaevade hulka. Aluse pikkus on 400 meetrit ja laius 59 meetrit. Laev suudab vedada 20 000 TEU konteinerit.

Mullu läbis kanalit ligi 19 000 laeva.

Aasia-Euroopa konteinerveod hoogustuvad Hiina uue aasta järel. Kui blokeering kestab pikemalt, võivad sellel olla rängad tagajärjed, sest alternatiivina ümber Aafrika sõitmine lisab nädala sõiduaega, ütles Linar Researchi konsultant Tan Hua Joo.

Selline lahendus halvendaks konteinerlaevade ja konteinerite nappust, kuna 30% maailma konteinerlaevade liikumisest toimub läbi Suessi kanali.

Mõju nafta- ja maagaasitarnetele sõltub kanali töö katkestuse kestvusest.

„Kui see venib, siis mõju tarnetele kestab nädalaid," ütles laevanduse maaklerfirma BRS Baxi tegevdirektor Ashok Sharma. „Ma arvan, et olukord laheneb päevade, mitte nädalatega."