Palun rääkige veidi Wise’i ajaloost – kaua on ettevõte tegutsenud ja miks hiljuti nime muutsite?

Wise sai alguse kümme aastat tagasi Taavet Hinrikuse ja Kristo Käärmanni elulisest probleemist. Mõlemad kaotasid panga peidetud tasude tõttu raha, tehes ülekandeid eurode ja naelte vahel.

Taavet sai palka eurodes, kuid elas Londonis. Kristo teenis palka naeltes, kuid maksis Eestis eurodes laenu. Niisiis otsustasidki sõbrad piiriüleste pangamaksete asemel kanda raha teineteise sama valuutaga kontole. Sellest leidlikust ja küllaltki lihtsast lahendusest kasvas välja Wise.

Praeguseks parandame rahvusvahelises panganduses enamat kui vaid rahaülekandeid, aga meie missioon on jäänud samaks – ehitame kiireimat, mugavaimat, läbipaistvaimat ja soodsaimat viisi raha liigutamiseks kogu maailmas.

Kui palju on Wise’is töötajaid ja mis erialade inimestega on tegu? Milliste erialade inimesi te praegu vajate?

Hetkel töötab Wise’i 14 ülemaailmses kontoris enam kui 2200 inimest. Tallinnas, kus asub meie kõige suurem kontor, tegutseb 1000 töötajat ja meie mitmekülgne tiim aina kasvab. Käesoleva aasta esimeses pooles suurendame oma globaalset tiimi kolmandiku võrra, Tallinnasse lisame 165 uut töötajat. Otsime oma tiimi juurde pea kõigi valdkondade esindajaid alates inseneridest, analüütikutest ja tootearendajatest kuni personaliekspertide, turundajate ning klienditoe superstaarideni.

Miks on Wise’is hea töötada? Kas Wise’is töötamine pakub võimalusi enesearenguks?

Wise pakub Eestis ainulaadset võimalust töötada koos oma ala tippspetsialistidega üle terve maailma – Singapurist Londonini ja New Yorgist Tokyoni. Need teadmised ja tutvused, mida Wise’ist saab, on hindamatud. Igapäevaselt töötame me väiksemates autonoomsetes tiimides, mis tegutsevad kui väikesed idufirmad suuremas ettevõttes. Iga tiim seab omaenda eesmärgid ja võtab vastutuse nende täitmise eest. Wise’is töötades on inimestel võimalus otsustada, milliseid väljakutseid järgmiseks ette võtta ja kus järgmisena kõige rohkem väärtust luua.

Wise’i Tallinna kontoris on esindatud üle 70 rahvuse ja pidades silmas oma töötajate eelistusi, seadsime eelmise aasta lõpus sisse kaugtöö hübriidlahenduse, andes kõigile töötajaile võimaluse kuni 90 päeva aastas töötada mõnes teises riigis. Tahame oma rahvusvahelisele tiimile pakkuda lahendusi, mis neid ja nende lähedasi toetaks ning annaks kõigile võimaluse siduda töötamine põnevates riikides reisimisega. Nii saavad meie töötajad elada piirideta elu, täpselt nii nagu meie kliendidki.

Töötajate isiklik ja professionaalne areng on meie jaoks äärmiselt oluline. Pakume kõigile oma töötajatele eelarvet, mida saab kasutada vabalt valitud arendavateks tegevusteks – olgu selleks koolitustel osalemine või raamatute tellimine. Lisaks korraldame pidevalt ettevõttesiseseid koolitusi alates ajaplaneerimise ja produktiivsuse töötubadest kuni vaimse tasakaalu koolitusteni. Lisaks soodustame ka võimalust ettevõttesiseselt erinevate töökohtade vahel liikuda ja kõik meie tiimid on avatud töövarjupäevadele. Kui töötajat huvitab teise tiimi toimimine, võib ta kolleege varjutada ja võimalusel ka sinna tiimi kandideerida.

Wise’i kontori kööginurkadest leiab lisaks kohvile-teele-karastusjookidele ka puuviljavaagnad ja tavaolukorras ka 24/7 hommikusöögi ning snäkid. Meie kontoris asuvad jõusaal, saun, massaažitoolid, raamatukogu, grilliga katuseterrass ja erinevaid ergonoomilisi töötamislahendusi, teiste seas näiteks arvutilauaga käimislindid. Kontori laienedes oleme mõelnud ka uute avatud lahenduste peale, lisades vaikselt töötamise ala ja sotsiaalse vaibiga tööala, et igaüks leiaks omale sobiva töökeskkonna.

Pärast nelja aastat Wise’is saavad meie töötajad lisaks tavapuhkusele minna ka kuuenädalasele tasustatud sabbatical’ile, saades lisaks 1000 naela, mida oma äranägemise järgi kasutada. Pikem puhkus annab hea võimaluse võtta aeg maha ning mõelda, kus ja kuidas töötaja saaks järgmisena suurimat väärtust luua, olgu see kas Wise’is või mujal, luues näiteks hoopis omaenda ettevõte.

Millised on ettevõtte väärtused – seda nii üldiselt kui ka konkreetselt töötajate peale mõeldes?

Wise’i kokkuhoidev ja kaasav sisekultuur on üles ehitatud neljal väärtusel. Esimene neist väärtustest on Klient > tiim > ego. Kõike, mida me teeme, teeme Wise’i kasutajate jaoks. Lansseerides uusi tooteid, vaatame kõigepealt, mida meie kliendid soovivad, ja kaasame neid ka ettevõttesisestele aruteludele, et saada ausat tagasisidet oma toote kohta. Mida lähemalt iga töötaja oma töö otsest tulemust läbi kliendi elude paremaks muutmisele näeb, seda suurem side tal tekib terve ettevõtte missiooniga, sest nagu ütleb meie teine väärtus: See ei ole ainult töö, me muudame maailma.

Omavahelises suhtluses peame oluliseks konstruktiivset tagasisidet, mida väljendab Wise’i kolmas väärtus Hea karma, ilma draamata. Selleks, et meie globaalne tiim suudaks sõna otseses mõttes maailma muuta, peab igaüks andma endast parima, et tuua parim välja ka teistes. Me väärtustame avatud, töökaid ja oma arvamust avaldada julgevaid inimesi. Mitmekesine tiim loob ideaalse pinna uutele väljakutsetele ning professionaalseks kasvuks, ja nagu ütleb meie neljas väärtus: Teeme ära!

Kõikide Wise’i tööpakkumistega saab tutvuda lehel wise.jobs/tallinn.