400-meetrine Ever Green seisab kanalis teisipäevast saadik.

Kui kanal jääb nädalateks suletuks, on analüütikute sõnul on oodata väiksemate tankerite ja naftatoode osas hinnatõusu.

Enam kui 30 naftalaeva ootavad mõlemal pool kanalit läbisõiduvõimalust, kirjutab Reuters.

Kütuse veohind on kallinenud ka mujal. Refinitivi andmetel kasvas Venemaa Musta mere Tuapse sadamast Lõuna-Prantsusmaale naftavedu 22. märtsi 1,49 dollarilt barrelist 25. märtsil 2,58 dollarini. See teeb veotasu kallinemiseks 73 protsenti.

Ummik mõjutab liiklust mõlemas suunas
Lõplik ajaline ja rahaline mõõde sõltub ummikusse sattunud laevade(saadetiste) seisuaja pikkusest ja kas kuulutatakse välja üldavarii, ütles DSV lennu-ja merevedude juht Madis Ennuste.


* Kanalit läbivate ja ummikus seisvate saadetiste transiitaeg pikeneb, regulaargraafikud nihkuvad paigast, võimalikud on lisaummistused ja ülekoormatus lähte-/siht- ja transiitsadamates


* Ummikus ootavate laevadele lastitud kauba omanikele võivad tekkida erinevad lisakulud nt ummistustasud kompenseerimaks laevade seisukulu (emergency congestion surcharge)


* Juhul kui kuulutatakse välja üldavarii (general average) võivad kaasneda MV Ever Given päästetööde lisakulud


* Tühjade konteinerite ja laevakohtade saadavus võib muutuda mingi aja jooksul veelgi keerulisemaks. See sõltub peamiselt seisakute ja ummistuste ulatusest ja kestusest.