Paljud laevafirmad leidsid, et ümber Hea Lootuse neeme seilamine on kiirem kui Ever Giveni vabastamise ootamine. Kinni jäänud alus vabastati aga eeldatust tunduvalt kiiremini, mistõttu ei säästa mitme tuhande kilomeetrise ringi kasuks otsustanud kaubalaevad aega.

Ringi kasuks otsustas kokku 27 laeva. 400 alust jäi aga omakorda ootama Suessi kanali vabastamist.

Nüüd aga paistab, et pika ringi valinud laevafirmad tegid kohutava otsuse. Nad jõuavad Euroopasse umbes samal ajal, kui järjekorda ootama jäänud laevad, kuid kulutavad see-eest märkimisväärselt enam kütust.

Kuid see on hetkel kõige väiksem mure. Euroopa sadamad kardavad, et nad ei suuda nii palju korraga saabuvaid laevu teenindada. Näiteks Rotterdami sadamasse Hollandis peaks õige pea korraga jõudma koguni 57 suurt kaubalaeva. Seetõttu on nad palunud, et ümber Hea Lootuse neeme seilavad laevad kiirust vähendaksid, vahendab Business Insider.

Maailma Eksportijate Foorumi juht James Hookham aga hoiatab meretranspordiettevõtteid, et suured hinnatõusud taoliste probleemide tõttu ei ole põhjendatud: "Transpordihinnad meile ei tohiks Suessi juhtumi tõttu tõusta. Kaubad jõuavad hiljem kohale ning eksportijatel ei olnud kuidagi võimalik laeva kinnijäämist vältida."

"Suessi kanal on kanal Egiptuses, mitte põhjus hinnatõusuks," lisas Hookham.