Äriteemad: mis on praegu ärimaailmas teema
Andmed on head, kuid alustame siiski protsessidest. Miks on andmete analüüsimine äris oluline? Kui traditsiooniliselt on ettevõtted oma tegevuses juhindunud tootele suunatud ärimudelist, on viimasel ajal üha kiiremini toimumas nihe kliendile suunatud mudelile. Kliendid väärtustavad mugavuse kogemust, mugavat suhtlust ja kvaliteetset teenindust ning nad valivad selle, kes seda kõike pakub.
Kaubamärke tuleb müüa nii, nagu kliendid eelistavad osta, mitte nii, nagu soovitakse müüa. Veebikaubanduse ajastu dikteerib iga äri edukuse võtmeks selle, kuidas klienditeabega ümber käiakse ning maksimaalselt oma kasuks pööratakse. Organiseerituse ja sidususe puudumine andmebaasis viib kehva klienditeeninduseni ja edasise müügi väga kiire languseni.
Iga klientidega tegelev ettevõte läbib kliendisuhtluses kindlad etapid. Esimene puudutab klientide teadlikkust ja püsisuhte loomist. Teine samm on müük ja teenindus, millele lisanduvad ristmüügi võimalused. Järgmises etapis keskendutakse müügijärgsele teenindusele, mis on ülioluline kliendivoolavuse vältimiseks ja kliendi poolt järgnevate toodete ostmise väljavaate loomiseks. Iga etapi käigus tekib erinevates osakondades ja protsesside käigus rohkelt andmeid, mis vajavad põhjalikku haldamist. Igal etapil ootavad kliendid laitmatut kommunikatsiooni mistahes nende eelistatud kanali kaudu: veebis, sotsiaalmeedias, meili, vestluse või telefoni teel. See nõuab märkimisväärseid kogemusi ning pisidetailidele pühendumist, mida ilma organiseeritud protsessi ja puhaste andmeteta pole võimalik tagada.
Õnneks on piisaval hulgal moodsaid äritööriistu, mis aitavad hoida andmeid järjepidevana. Kaootilisi äriprotsesse on lihtne taltsutada tervikliku lahenduse abil, mida nimetatakse ärijuhtimise platvormiks, mis on traditsioonilisest kliendisuhete süsteemist avarama tähendusega. Keskse süsteemina võimaldab see äriettevõtetel organiseerida kogu klientidega seotud teavet kõikide osakondade üleselt. Platvorm aitab jälgida ja hallata kaubamärgiga suhtleva kliendi teekonda. Erinevates valdkondades tegutsevatele igat tüüpi ettevõtetele sobivana on see praegu turul kõige kiiremini arenev tarkvara.
"Terviklikud CRM-platvormid koguvad, organiseerivad ja haldavad kogu teie klientidega seotud teavet," selgitab rahvusvahelise ettevõtte GBC tegevjuht Juri Dushko. "See võimaldab teil jälgida iga ostja teekonda, kellega suhtlete."
Maailma juhtiv terviklik CRM-lahendus on Salesforce'i CRM-platvorm. Selle staatust on tõendanud mitmed mainekad turu-uurijaid, nagu Gartner ja Forrester. Salesforce on tuhandetest rakendustest ja integratsioonidest koosnev ökosüsteem, mis võib oluliselt parandada ettevõtte efektiivsust. Tegemist on pilvepõhise tootega, mis pakatab innovatsioonidest ja teenustest.
Kliendikeskse lähenemise võimaldamiseks on Salesforce'il igale klientidega seotud äriprotsessile vastav lahendus, mis on suunatud konkreetsele ümberkujundamist vajavale valdkonnale. Näiteks on Salesforce'i Pardot' ja Marketing Cloudi ülesandeks võita ettevõttele püsikliente. Selleks kasutatakse nii B2C kui ka B2B automatiseerimist, mis aitab ettevõttel mõista oma kliente, neid kaasata ja muuta nende kogemus personaalseks – iga kliendi puutepunkt ja kogemus kaubamärgiga lõimitakse reklaami, turunduse, äri, müügi, teeninduse ja äppidega. Müügipilv Sales Cloud on abiks kõikides müügiprotsessides, andes kliendist 360-kraadise ülevaate ning aidates tõhusa müügianalüüsi abil luua võiduka müügistrateegia. Teeninduspilv Service Cloud pakub nutikat personaliseeritud tuge, andes kõikidest kanalitest lihtsa ülevaate. See aitab vältida kliendivoolavust, ehitades üles pikaajalise kliendisuhte iga kliendiga. Sellele lisanduvad kirsina koogil eriti mugavad tööriistad äppide ja kogukonna loomiseks ning mis kõige olulisem, teie andmebaas saab AI võimekuse. Salesforce Einstein on tehisintelligentsiga tööriist, mis on sisse ehitatud kõikidesse platvormi lahendustesse, see on tõeline pärl, mis võimaldab ettevõtetel turundada nutikamalt, avastada uusi turusegmente, tuvastada kliente, kellega tasub kõige tõenäolisemalt tegeleda, ning annab prognooside põhjal soovitusi – seda kõike automaatselt.
Nii on ka Eesti energiaturu üks alustalasid ja suuremaid kaugkütteteenuseid osutav ettevõte juba vahetanud välja erinevad manuaalselt sünkroniseeritavad laiali pillutud süsteemid ühtse Salesforce'i platvormi vastu ning integreerinud enamiku rakendustest, et toetada ja lihtsustada klienditeenindust, suhete haldamist ja seadmehooldust. Selle juurutamise tulemusel standardiseeriti ligi 80% ettevõtte siseprotsessidest.
Baltikumi üks suurimaid masinate ja tööriistade pakkujaid Stokker on samuti ellu viimas äritegevuse automatiseerimist Salesforce'i abil, eesmärgiga parandada suhtlust klientidega, organiseerida kanaleid ning saada suurepärane analüütikatööriist. Uus platvorm pakub sellisel tasemel läbipaistvust, mida nad ei ole kunagi varem kogenud.
"Meie ülesandeks on analüüsida protsesse ja leida kohad, mis võiksid vajada muutusi," ütleb Juri Dushko. "Seejärel arutame pakutavad lahendused läbi, et lahendada väljakutsed ning alustame juurutamisega. Me esitame lahenduse, mis tuleb kõige sellega toime ühest kohast, ühelt platvormilt, võimaldades teil hallata kõiki nimetatud klienditeekonna protsesse."
Salesforce on saadaval igas suuruses ja eelarvega ettevõtetele, aidates parandada tarbijatega suhtlemist, edendada klienditeenindust, hallata müügi-, turundus- ja tugiteenuste andmeid ning lõpptulemusena tõsta efektiivsust.