Veetud reisijate sõidukite arv 2021. aasta esimeses kvartalis on samuti langenud, moodustades 75 815 sõiduautot, mis on 60,2% vähem kui samal perioodil 2020. aastal, teatas ettevõte.

Võrreldes 2020. aastaga, on veetud kaubaveoühikute arv käesoleva majandusaasta esimeses kvartalis samuti vähenenud, moodustades 2021. aasta esimestel kuudel kokku 85 156 veetud kaubaühikut, mis on 14.5% vähem kui mullu samal perioodil.

Jätkuvates reisipiirangute tingimustes oli esimeses kvartalis kõige tihedam liiklus ettevõtte liinidest nii reisijate kui kaubaveoühikute poolest Eesti ja Soome vahel - kokku veeti kahe riigi vahel esimeses kvartalis 201 446 reisijat ja 57 595 kaubaveoühikut, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vastavalt 76.2% vähem reisijaid ja 11.0% vähem kaubaveoühikuid.

"Tegemist on kahtlemata ühe raskeima kvartaliga meie ettevõtte ajaloos, sest terve kvartali jooksul on meie tegevus olnud pärsitud nii juba pikalt jätkuvate kui ka taas kehtestatud reisipiirangute tõttu meie tegevusriikide vahel," kommenteeris majandustulemusi Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.

„Kui 2020. aasta esimeses kvartalis - vähemalt jaanuaris-veebruaris - nägime veel peaaegu tavapäraseid reisijate arvusid, siis käesoleval aastal pole meil olnud ühtegi kuud terve kvartali jooksul, mil meie liinidel poleks kehtinud karmid reisipiirangud eskaleerunud koroonaviiruse olukorra tõttu," lausus Nõgene.

„Vaid pool meie laevastikust (laevad Star, Megastar, Sea Wind, Regal Star, Sailor, Baltic Princess ja Galaxy) jätkab praegusel ajal liinidel opereerimist ning teine pool laevastikust seisab erinevates Läänemere sadamates kai ääres oodates viiruspandeemia lõppu. Meie energia ja jõupingutused on täna suunatud nende inimeste teenindamiseks, kes peavad vältimatutel põhjustel ka praegusel keerulisel ajal erinevate riikide vahel liikuma, ning kaupade transportimisele nii kiiresti, tõhusalt ja turvaliselt kui võimalik. See kõik nõuab meie laevameeskondadelt, kes on meie ettevõtte eesliinitöötajad, suuri jõupingutusi tänastes keerulistes oludes," ütles Nõgene.

"Meie ettevõtte töötajad, kes ei ole otseselt seotud igapäevase inimeste ja kaupade transportimisega, tegelevad samal ajal aga juba suveplaanide ja ettevalmistustega, et meil oleks valida erinevate tegevusvõimaluste vahel kiirelt ja operatiivselt sõltuvalt viirusolukorra taandumisest. Tahame olla valmis ja, kui vähegi võimalik, pakkuda ka sel suvel operatiivselt ja paindlikult oma klientidele parimaid reisivõimalusi ja -elamusi ja tegutseme selle nimel juba täna. Meil on hulgaliselt erinevaid plaane liinide ja teenuste osas ning ma loodan, et me saame neid jagada oma klientidega niipea kui pandeemiaolukord näitab taandumise märke ja meil on suve võimaluste kohta veidigi selgem pilt," lisas Nõgene.

Nõgene sõnul jätkatakse samaaegselt kõikvõimalike lahenduste otsimist ja katsetamist, mis aitaksid ettevõttel naasta tavapäraste teenuste osutamise ja pakkumise juurde võimalikult kiiresti ja ohutult, nagu näiteks hiljuti edukalt katsetatud koroonaviiruse kiirtestimise teenuse pakkumine laevade pardal.

"Me jälgime pandeemiaolukorra arenguid kõikides meie tegevusriikides väga tähelepanelikult langetamaks kaalutletud otsuseid meie võtmeturgudel nii kiiresti kui vastavad arengud meil vähegi võimaldavad. Sõltuvalt riiklike vaktsineerimiskavade edenemisest ja mitmetest erinevatest kaalutavatest vaktsineerimispasside lahendustest, loodan, et saame näha reisimisvõimaluste avanemist vähemalt teatud määral juba eeloleva suve alguses," avaldas Nõgene lootust.