"Lõpliku hinna kujundamisel tanklates tuleb alati arvestada ka teisi tegureid: dollari ja euro vaheline kurss, riiklikud maksud ja seadusandlus. Ka neis komponentides toimuvad muutused ning seetõttu on kütusehinnad pidevas muutumises. Lisaks hoiab hindasid surve all tihe konkurents Eesti turul," selgitas Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste.

Tänase hinnalangetuse tulemusena vähenes diislikütuse hind tanklates neli senti liitri kohta. Samal ajal valmistub valitsus võtma päevakorrale diislikütuse aktsiisilangetuse lõpetamist.

2020. aasta kevadel, kui koroonaepideemia majanduse seiskas ja ettevõtted üleöö raskustega silmitsi seisma pani, otsustas valitsus langetada diislikütuse aktsiisi ajutiselt kaheks aastaks 0,372 euroni liitri kohta ehk 12 sendi võrra.

"Kui täna ei kehtiks ajutist aktsiisisoodustus, ei näeks me tanklates müügil diislikütust hinnaga 1,199 eurot liiter. Vana aktsiisikorra järgi oleks selle hind 1,319 eurot liiter, mis lisab 50-liitrise kütusepaagi hinnale kuus eurot riigikassasse," nentis Risto Sülluste.

Diislikütuse aktsiisitõus viiks tankimise taas lõunanaabrite juurde

ERR kirjutab, et ühest küljest vähenevad odavama aktsiisi mõjul laekumised riigieelarvesse, aastaseks kaotuseks on rahandusministeerium arvutanud umbes 50 miljonit eurot aktsiisitulude alalaekumist. Teisest küljest aga viib kallim aktsiis diislikütuse ostmise taas piiri taha diislikütus on sel juhul odavam nii Lätis kui ka Venemaal, mida eeskätt suurtarbijad, nagu transpordi- ja logistikaettevõtted, varmalt ära on valmis kasutama. Teenuse marginaalid on üliväikesed, mistõttu võetakse kütust sealt, kust paremini ära tasub.