„Alla 10 000 eurot maksev sõiduk tasub võimalusel alati välja osta, kuna selle sõiduki väärtus on juba märkimisväärselt kukkunud. Samas tuleb odavama ja kasutatud auto puhul arvestada lisakuludega hooldusele ja remondile. Uute või vähekasutatud sõidukite puhul tasub aga pingsalt kaaluda, milline teenus tuleb ostjale endale kokkuvõttes kõige kasumlikum," selgitas Inbanki autode finantseerimise äriüksuse juht ja juhatuse liige Margus Kastein. Ta lisas, et traditsioonilise autoliisingu kõrval on turul tugevalt kanda kinnitanud nii autolaen kui täisteenusrent.

Autolaenul puudub sissemakse ja kaskokindlustuse kohustus

Kastein rõhutas, et finantseeringuga sõiduki ostmist ei tasu peljata, kuna tihtilugu võib kasvõi paartuhat eurot kallim auto kujuneda kokkuvõttes soodsamaks. „Auto on siiski kallis kaup, mille ostmiseks ei pruugi kontol alati piisavalt raha olla, mistõttu on finantseerimisega auto soetamine igati loogiline. Eriti olukorras, kus finantseering aitab soetada uuema sõiduki, mis vajab vähem kulutusi korrapärastele hooldustele või remonttöödele," sõnas Kastein. Näiteks autolaenuga on võimalik osta kuni paarkümmend tuhat eurot maksev sõiduk ilma tagatise ja sissemaksuta ehk kasvõi uhiuus garantiiga keskklassi auto.

 Inbanki autode finantseerimise äriüksuse juht ja juhatuse liige Margus Kastein

„Autolaenu suurimaks eeliseks ongi sissemakse puudumine, mis tavapäraselt ulatub paarituhande euroni. Lisaks on sõiduk koheselt ostja oma ehk tal endal on õigus valida, kas teha sõidukile kaskokindlustus või mitte," selgitas Kastein.

Ta tõi võrdluse autoliisinguga, mille puhul sõiduk kuulub liisingfirmale ning kehtib kaskokindlustuse kohustus, mis on igakuine kuni sadadesse eurodesse ulatuv lisakulu. Autolaenu puhul on sõiduki omanikuks koheselt ostja ise, mis annab võimaluse ka sõiduki võõrandamiseks, kui selleks vajadus tekib. Samuti saab autolaenu abil autot ostes vajadusel taotleda veidi suurema summa, et tulevikus tekkivaid lisakulusid nagu hooldus või pisiremont katta.

Kõik kulud sendi täpsusega ette teada

Mobire Group tegevjuhi Andrus Valma sõnul on täisteenusrent Baltikumi turul kõige kiiremini kasvav sõidukite kasutamise lahendus, mis võidab nii eraisikute kui äriklientide seas aina enam populaarsust. „Viimase aastaga on täisteenusrendi osakaal eraklientide seas kahekordistunud, mis tähendab, et ka eraisik hindab üha rohkem mugavust ning soovib selget arusaama, millised on tema sõidukiga seotud kulud paaril järgneval aastal," selgitas Valma.

Mobire Groupi tegevjuht Andrus Valma (vasakult)  ja Inbanki nõukogu esimees Priit Põldoja

Täisteenusrendi suurimaks eeliseks on sissemakse puudumine ja selge ülevaade sõiduki kuludest soovitud rendiperioodil. „Näiteks, kui võtad sõiduki rendile kolmeks aastaks, siis tead sendi täpsusega, milline on sinu sõiduki kogukulu, sest igakuine makse sisaldab nii sõiduki rendimakset, korralisi tehnohooldusi, suve- ja talverehve ning nende vahetusi, liiklus- ja kaskokindlustust ja asendusautot, kui sõidukiga peaks midagi juhtuma. Ainult kütus ja autopesu tuleb endal juurde osta," selgitas Valma. Samuti on kergem sõidukit soovi korral vahetada, kuna täisteenusrendi puhul annad lihtsalt sõiduki tagasi ning rohkem muret tundma ei pea.

Autot ostes inimene tihti ei teadvusta endale kõiki lisakulusid

Mobire Eesti tegevjuhi sõnul on autot ostes kõige suuremaks murekohaks, et ostja ei teadvusta endale kõiki lisakulusid, mis sõiduki ostuga kaasnevad. „Liisingmakse on puhtalt liisingfirmale tehtav makse, mis ei hõlma lisakulusid. Kuigi esialgu võib kuumakse paberil olla kümneid eurosid soodsam, siis tasub pakutavale liisingmaksele juurde arvutada koheselt ka esmane sissemaks, kindlustusmaksed, hooldused ja pisemad remonttööd, et saada adekvaatne ülevaade kogukulust. Liisingu puhul tuleb alati olla valmis lisakuludeks," sõnas Valma.

Nii Inbanki autode finantseerimise äriüksuse juht kui Mobire tegevjuht nendivad, et auto omandamiseks ehk enda nimele saamiseks on otstarbekaim valida autolaen ning auto kasutamiseks täisteenusrent.