Viimase poole aastaga on toidukaupade e-ostjaskond kasvanud 77 protsenti. Kui augustis oli viimase kuu jooksul e-poodidest toidukaupu ostnud 8 protsenti 15–74aastasest elanikkonnast, siis märtsi algul ulatus see juba 13 protsendini, selgub Kantar Emori värskest uuringust.

Võrreldes elanikkonna tervikpildiga on toidukaupade e-ostjate seas enam naisi, alla 40-aastaseid inimesi, Tallinna ja Harjumaa elanikke ning lastega perede esindajaid.

Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on kuu lõikes Eestis toidukaupade e-ostjaid täna juba rohkem kui enamikul tööstuskaupade tootegruppidest „Kui juulis oli toidukaupade e-ostjaskond suuruse põhjal alles viiendal kohal, siis tänaseks on tõusnud juba teiseks, jäädes alla veel vaid riiete tootegrupile. Arvestades praegust kasvutempot, ei ole ka esikohale jõudmine võimatu,“ kommenteeris Jõgi.

Turu liider e-selver

Toidukaupade e-turu kindel liider on e-Selver, olles kõige tuntum ning ka kõige laiema ostjaskonnaga e-pood. Sealt teeb iga kuu oste vähemalt iga kolmas toidukaupade e-ostja. Kindlal teisel kohal on Barbora, jäädes esimesele tuntuselt küll oluliselt alla, kuid põhiostjaskonna laiuses on vahe liidriga juba väiksem. Kolmandal ja neljandal kohal on vastavalt eCoop ja Rimi e-pood. Vähem kui aasta tagasi avatud Rimi e-pood on tõusnud tuntuselt juba eCoopi kõrvale, kuid ostjaskonnalt jääb talle veel alla.

Jõgi sõnul kujundab häid kliendisuhteid toidukaupade e-ostmisel eelkõige ostlemisprotsessi mugavus – veebipoe ülesehitus peab muutma ostlemise lihtsaks ja nauditavaks. „Keskmisest suurema mõjuga on ka kaupade leidmise lihtsus, lubadustest kinnipidamine ning et e-pood seisab kõrge kvaliteedi eest. Kõige paremat kliendikogemust pakuvad täna e-Selver ja Rimi e-pood,“ täiendab Jõgi.