Millal peab rehvid ära vahetama?

Ühe kõige sagedasema küsimusena uuritakse Amservist, mis kuupäevaks tuleb auto rehvid kindlasti ära vahetada. “Suverehvide kasutamine on lubatud juba alates 1. märtsist, kuid sellega tasub üldjuhul oodata seni, kuni ööpäevane keskmine temperatuur tõuseb üle 5 kraadi. Seaduse kohaselt tuleb aga naastrehvid hiljemalt 1. maiks suverehvide vastu vahetada,” rääkis Amservi järelteeninduse juht Ahti Aasala.

“Lamellrehve võib kasutada aastaringselt, aga nende puhul tuleb arvestada, et pehme rehvisegu ja rohke lamelliga turvisemustri tõttu, on kõrgematel temperatuuridel ka pidurdusteekond pikem ning teel püsimise stabiilsus kehvem,” selgitas Aasala põhjuseid, miks on turvalisem eelistada siiski suverehve.

Aasala sõnul on naastrehvide vahetamine mõistlik ka kõigi linnaelanike huvides, sest praeguse kuiva ilmaga asfaldi kulumisel tekkiv tolm mõjutab õhukvaliteeti. "Piltlikult öeldes hingame need peenosakesed sisse ja see mõjutab meie tervist," märkis ta ning lisas, et õhusaaste pole sugugi ainult maailma suurlinnade probleemiks.

Kui rehvid saavad vahetatud, tuleks nende hoiustamisel veenduda, et liiga palju rehve poleks üksteise otsa n-ö torni laotud. “Kui veljeta rehve on üksteise otsas tornis juba üle 8, võib see alumiste rehvide karkassi nii kokku suruda, et hiljem ei õnnestu neid enam veljele paigaldamiseks järgi venitada,” juhtis Aasala tähelepanu ja soovitas hoiustada rehve pigem üksteise kõrval vertikaalselt või jätta need rehvivahetaja juurde, et vältida pidevat edasi-tagasi vedamist.

Kas kasutada eelmise aasta suverehve või tuleks muretseda uued?

Praegusel ajal uuritakse rehvivahetajalt tihti ka selle kohta, kas eelmisel hooajal all olnud suverehvid on veel sõitmiseks turvalised või need tuleks asendada. “Siin saab autoomanik vaadata ise üle näiteks selle, kas rehvi külgedel on pragusid või kas need on ebaühtlaselt kulunud. Tuleks arvestada, et turvise mustri lubatud jääk peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit. Samas pole hooaja alguses väga mõistlik paigaldada autole rehve, kus mustrit on järgi alla 2 millimeetri, sest siis tuleks need suvise hooaja jooksul ikkagi uute vastu vahetada ja vahetustöö eest topelt maksta. Peale selle pole kulunud rehvid märgades oludes sõitmisel ka eriti turvalised,” põhjendas Aasala.

Kui selgub, et senised suverehvid on uuel hooajal kasutamiseks siiski liiga kulunud, soovitab Aasala uute rehvide ostmisel kindlasti võtta arvesse auto tehnilistes andmetes märgitud rehvimõõtu ning koormus- ja kiirusindeksit, et rehvid sobiksid auto velgedele, istuksid rattakoopas ega käiks kuhugi vastu. Samuti tuleks võtta Aasala sõnul arvesse auto kaalu, et rehvid peaksid vastu ka siis, kui auto liigub täiskoormusega. “Valiku tegemisel tasuks varuda eeltööks pisut aega ja uurida ka teiste kasutajate kogemusi,” soovitab ta.

Kui turvaline on rehvivahetuse teenindus praegusel viirusperioodil?

Praegusel koroonaviiruse kõrgperioodil teeb sõidukijuhtidele paratamatult muret, kui turvaline on tulla rehve vahetama. “Uuritakse näiteks, kas rehvivahetajad on ikka ise terved või kus saab autoomanik ise turvaliselt viibida sel ajal, kui tema sõiduk on parasjagu hoolduses,” kirjeldas Aasala.

“Autoteenindused on ka praegu endiselt töös, et tagada tänavatel liiklusohutus ja korras sõidukid. Küll aga on teeninduses kasutusel mitmed erimeetmed, mis aitavad korraldada töö vastavalt, et nii spetsialistid kui autoomanikud tunneksid end turvaliselt,” selgitas järelteeninduse juht. Samuti palutakse autoomanikel võimalusel tulla rehvivahetusse üksi.