Märtsis müüdi Euroopa Liidu riikides veidi üle ühe miljoni uue sõiduauto, mida eelmise aasta märtsiga võrreldes on 87,3% rohkem. Mullu aga kukkus märtsikuu müük Euroopas drastiliselt koroonaviiruse pandeemia tõttu, millest sõltuvalt on ka võrdlusmoment moonutatud. 2019. aasta märtsi tulemusele jäi tänavune müük alla 0,2 miljoni autoga.

Kolme kuu kokkuvõttes on tänavu Euroopa Liidus müüdud 2,56 miljonit uut sõiduautot, mida on eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes 3,2% enam.

Enim mõjutasid märtsis toimunud kosumist suured turud: Saksamaal kasvas müük 35,9%, Hispaanias 128%, Prantsusmaal 191,7% ja Itaalias koguni 497,2%.

Uute sõiduautode müük kasvas jõudsalt ka Balti riikides, sealjuures Leedus 37,4%, Lätis 28,9% ja Eestis 25,6%.

Eestis oli pool läinud aasta märtsi normaalne automüük ja siis tulid piirangud.

"2020. aasta märts oli Eestis tõesti veel suhteliselt "vaba" kuu, kui pidada silmas piiranguid. Kui 15. märtsini tegutsesid ettevõtted suhteliselt tavarežiimis. Samal ajal oli paljudes Euroopa Liidu riikides juba praktiliselt täielik sulg, mis kajastus ka drastiliselt langenud autode müüginumbrites," ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat. "Seetõttu on ka protsentuaalne taastuv kasv paljudes EL-i riikides suurem kui meil. Kui vaatame numbrilisi näitajaid, siis müügi taastumine 2019. a. taseme poole toimub praktiliselt igal pool, ka Eestis. 2000 uut autot kuus on täiesti normaalne müügitase meie turul, mis tänavu märtsis ka täis tuli."

"Me ei eeldagi, et müügitasemed tõuseksid praegu kõrgemale kui kaks aastat tagasi, selleks puuduvad nii objektiivsed kui ka subjektiivsed eeldused. Aga taastumine käib täiel rinnal," lausus ta.

Eestis müüdi tänavu märtsis 2116 uut sõidukit.