Ettevõte teenis esimeses kvartalis 7 miljonit eurot kasumit, võrreldes 2020. aasta sama perioodiga on kasv 33-kordne.

Kui aasta varem kasvasid I kvartali lõpus rakendatud piirangute ajal pakimahud mitmekordseks, siis tänavu esimeses kvartalis kasvas maht sellega võrreldes veel 60%. Tänavusele mahtude kasvule avaldab mõju ka see, et taastunud on ka rahvusvaheliste saadetiste liikumine, mis möödunud kevade esimese viiruselaine ajal peaaegu seiskus.

Omniva juhatuse liikme Charlie Viikbergi sõnul on rekordiliselt positiivse tulemuse taga ettevõtte suutlikkus hüppelise nõudluse kasvuga kaasa minna. „See on kõikide töötajate suur pingutus, hästi plaanitud töö ja varasemad investeeringud logistikakeskustesse ning pakiautomaatide võrgustiku laiendamisse," ütles Viikberg.

Rekordiliste e-kaubanduse mahtude teenindamiseks laiendas ettevõtte kasvavate pakimahtude valguses pakiautomaate, avas täiendavaid pakiväljastuspunkte ning palkas täiendavat tööjõudu pakkide kättetoimetamise tagamiseks.

Viikbergi sõnul on pidevalt uusi rekordeid saavutavate pakiteenuste kõrval jätkuvalt oluline traditsiooniliste postiteenuste osutamine ning sünergia ja uute võimaluste leidmine pakkide, kirjade ja ajalehtede kättetoimetamisel. Samuti on oluline kaasajastada postiteenuste pakkumiseks kasutatav võrk, et see vastaks klientide ootustele, eelistustele ja muutunud teenusekasutusele.

„Praegused nõuded universaalse postiteenuse osutamisele ja kvaliteedinõuetele on paika pandud enne pakiautomaatide tulekut. Samas on Eesti pakiautomaadirohkuselt maailmas esikohal ning kliendid eelistavad kasutada kontaktivabu teenuseid. Saame pidevalt nii kogukondade kui kohalike omavalitsuste sooviavaldusi pakiautomaatide paigaldamiseks ning ettepanekuid, kuidas postivõrk peaks arvestama kliendi eelistuste ning kaasaegsete tehnoloogiliste võimalustega," ütles Viikberg.

Postiteenuse kaasajastamiseks ning testimaks väiksemate kohtade jaoks sobivat automatiseeritud teenusepakkumise mudelit, alustas Eesti Post 12 Eesti asulas postiautomaatide pilootprojektiga. Pilootprojektis testitakse ka avatud võrgustiku võimalusi kohalike ettevõtjate ärivõimaluste laiendamiseks ning automaatide kasutamist kohana, kust piirkonna kirjakandjad laialikantava posti kätte saavad, et tagada posti kiirem kojukanne ja lühemad postiringid.

Märgilise sündmusena alustas esimeses kvartalis Horvaatias tööd ka esimene Omniva pakiautomaaditarkvaral töötav pakiautomaadivõrgustik. Koostöö Horvaatia postiga on ettevõtte esimene suurem edusamm oma tehnoloogia eksportimisel.

Esimeses kvartalis andis ettevõte välja kuus postmarki, sealhulgas näiteks südamekujulise sõbrapäevamargi, rukkilille margi ning Letipea tuletorni margi.