Wise'i tellitud Kantar Emori uuringus osalenud 9.-12. klassi õpilastest on ligi pooled (47%) huvitatud oma tuleviku ettevõtlusega sidumisest. Tuge vajatakse eelkõige algkapitali ja ekspertteadmiste näol.

Kantar Emori uuringu järgi on kindlalt ettevõtjakarjääri kasuks otsustanud 12,6% vastanuist, tõenäoliseks peab seda võimalust 34,5% noortest. Ettevõtluskarjääri kaaluvad noored peavad valiku juures kõige olulisemaks võimalust tegeleda millegagi, mis neid tõeliselt haarab (78% vastanuist). Tähtsaks peetakse ka paindlikkust tööaja ja -koha suhtes (62%) ning loomingulist vabadust (49%). Kolmandikku (35%) köidab ettevõtluse juures võimalus lahendada mõnd ühiskonna probleemi.

Noored, kes ei näe oma tulevikku ettevõtlusega seotuna, toovad peamise takistusena välja hea äriidee puudumise (53%). Kitsaskohtadena tuuakse välja vajalike teadmiste ja oskuste puudumist, keerukust algkapitali leidmisel ning suurt vastutust.

Eesti noorte kõrget ettevõtlushuvi näitavad ka 20 Under 20'i eelnevad aastad: kaks aastat tagasi jõudis üleeuroopalise võistluse 20 finalisti sekka kolm, eelmisel aastal lausa viis Eestist pärit ettevõtjat. Sel aastal laieneb võistlus esimest korda Euroopast välja ning osalema on oodatud ka kõik 16-19-aastased Austraalia ettevõtjad. Noorte äriideid hindab rahvusvaheline ettevõtjate ja investorite žürii, teiste seas ka Wise'i kaasasutaja, ettevõtja ja investor Taavet Hinrikus. Tänavu on 20 Under 20'i fookuses sotsiaalse vastutuse ning jätkusuutlikkusega tegelevad ettevõtted. Lisaks 25 000-naelasele autasule antakse välja 5000 naela ulatuses eriauhindu silmapaistvale haridusidule, roheidule ja sotsiaalsele ettevõttele ning võimaldatakse sisukat mentorlust oma ala tipptegijatelt.

„Noored soovivad ettevõtteid luues järjest rohkem panustada terve ühiskonna tulevikku. Aktiivselt tegeletakse kliima- ja haridusalaste probleemidega ning leitakse viise, kuidas leevendada sotsiaalseid kitsaskohti. Alla 20-aastasena oma ettevõtet alustada ei ole lihtne ning meil on meeletult hea meel, kui saame andekaid ja ettevõtlikke noori toetadest meie kõigi homset paremaks muuta," selgitas 20 Under 20 žürii esimees Taavet Hinrikus.

Eelmise aasta võitja, merevett puhastavaid turbamatte tootva DeepPeat'i asutaja Henri Pihelgase jaoks on võistluse võitmine olnud märgilise tähtsusega. „Alates 20 Under 20'i võitmisest on DeepPeat'il olnud sõna otseses mõttes pöörane aasta. Võistlus on loonud meile palju võimalusi õppimiseks, ärilisi kontakte üle kogu maailma ning on aidanud jõuliselt siseneda Eesti ettevõtlusmaastikule. Võidetud auhinnaraha oleme investeerinud tootearendusse, soetanud tehnikat, loonud kodulehe ning valmistanud mitu suurt tootepartiid. Meie eesmärgiks on tuua rohepööre terve Euroopa õlikoristusmaastikule," kirjeldas ta.

20 Under 20 võistlusel osalemiseks peab ettevõtja täitma lühikese küsimustiku ning lindistama 45-sekundilise video. Kogu info leiab võistluse kodulehelt.

Kantar Emori üle-eestiline uuring viidi 9.-12. klasside õpilaste seas läbi käesoleva aasta aprillis. Kõigi uuringu tulemustega saab tutvuda siin.

Uuringus kasutati veebiintervjuude ehk CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) meetodit. Uuringus osales 351 sihtrühma esindajat, valimi moodustamisel arvestati sihtrühma jaotumisega piirkonna ja elukoha tüübi (linn/maa) ja soo ning rahvuse lõikes.