Eesti start-up on asunud kaitsma ettevõtteid ja tarbijaid petturite eest
(2)Eestis on erinevates kinnisvara- ja müügiportaalides kasutajate telefoninumbrid lihtsasti leitavad ja seetõttu ka ära kasutatavad. Kui müüja paneb oma auto või korteri müüki, peab ta tihti oma kontaktandmeid selleks avalikult jagama ning sellega ongi juba kurjategijate huvisfääri langenud. Samuti võib isiklik telefoninumber sattuda kurjategijate kätte läbi kullerite, toidukullerite või sõidujagamisteenuste, sest telefoninumbrid on nende süsteemide töötajatele ja partneritele nähtavad.
Eesti iduettevõte SmartTel Plus, mis Euroopas tegutseb Apifonica nime all, on loonud teenuse, mis võimaldab säilitada kasutaja telefoninumbrit konfidentsiaalsena. Kommunikatsioonilahendus nimega Incognito välistab soovimatud kõned isiklikele numbritele ning kaitseb tänu sellele ettevõtete kliendibaasi, suunates kõne kasutaja tegelikule numbrile läbi virtuaalnumbri.
Teenuse abil on võimalik klientide reaalsed telefoninumbrid asendada automaatselt virtuaalsete numbritega sama lihtsalt, nagu teha internetis ühekordset makset ilma kaardi tegelikke andmeid avaldamata.
20 miljonit kaitstud kõne
Incognito teenuse raames eraldatud isikupäratud virtuaalnumbrid võimaldavad miljonitel kasutajatel teha tehinguid kartmata, et keegi võib nende isiklikke telefoninumbreid kasutada muudel eesmärkidel. Niipea, kui tehing on lõpetatud või kuulutus maha võetud ja virtuaalnumbrit ei ole enam vaja, katkestatakse selle ühendus ning kasutaja ei saa peale seda enam soovimatuid kõnesid.
„Klientide telefoninumbrite konfidentsiaalsuse kaitsmine kojuveoteenust pakkuvate kullerite või võimalike petturite eest on nüüd eriti oluline,” ütles SmartTel Plusi kaasasutaja Denis Shiroki. „Täpselt samasuguseid juhtumeid, mis leidsid aset Venemaal, on toimunud ka teistes riikides ja isegi Eestis. Kuna paljude kasutajate isikuandmed, sealhulgas telefoninumbrid, on avalikud, tulevad ka Eesti elanikele petukõned.”
Incognito lahendus kaitseb juba umbes 20 miljoni kasutaja poolt tehtud kõne.