"Kliendid tulid poodi reaalse soovi ja vajadusega osta, niisama jalutajaid leidus väga vähe. Eelkõige ostetigi moekaupu, mida veebist keerulisem osta - rõivaid ja jalatseid, " sõnab Kaubamaja Grupi turundusdirektor Anne-Liis Ostov. Ostov kinnitab, et Kaubamaja külastatavus oli märgatavalt kõrgem kui tavaliselt ja ka ostuhuvi suurem.

Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul oli nende jaoks möödunud nädal väga edukas. Populaarseimad poed olid mehe sõnul nende suured ankrud ehk Sportland, Zara ja H&M. "Siiski ei olnud ühtegi kauplust, mis oleks endasse tõmmanud kogu külastajate massi, " räägib Pärnits. Keskuse juhi sõnul külastasid enamus rõiva- ja jalatsikauplusi. "Mood on ikka see, millest inimesed puudust tundsid. "

Pärnits rõhutab, et arvestades olukorda, kus restoranid ning meelelahutuskohad on kinni, siis tegi Ülemiste keskus ühe rekordilise käibe. "Käive jäi vaid väga napilt alla 2019. aasta jõulunädalale, kus polnud ju veel viirusest juttugi, " lisab Ülemiste keskuse juht.

Vaadates selle nädala kahe esimese päeva numbreid, siis on nad ikkagi väga head, kuid jäävad selgelt alla eelmisele nädalale, osutab Pärnits. Mees arvab, et suur ostuhullus tipneski paari päevaga ning nüüd hakkab olukord taas normaliseeruma. "Loodan, et me ei pea taas uksi sulgema ning sellega tekitama niiöelda kauba defitsiiti, sest see võib taasavamise päeval tipneda hullusega. Kui saame lahti olla, siis ongi mõnus ostlemine ning kõik on rahul- inimesed, keskused ja ettevõtted, " selgitab Guido Pärnits.

Ka Nautica keskuse külastatavus oli eelmisel nädalal kõrge. Capfieldi juhatuse liikme Ruben Gornischeff möönab,et piirangute tühistamine tõi selgelt endaga kaasa ka suurenenud külastajate arvu. Nautica keskusesse jätkus ostlejaid terve nädalavahetuse jooksul kôikidesse kauplustesse, seda eriti laupäeval. Enamjaolt külastati Nautica rõiva- ja kingapoode ning Rimi toidupoodi, kuid populaarne oli veel ka näiteks Tradehouse'i ilukaubamaja.

"Vaatamata suurenenud külastajate arvule on Nautica keskuses jätkuvalt piisavalt ruumi kõikidele külastajatele, sest veel pole poodlema jõudnud tavapärased turistidest kliendid. Selles tulenevalt on ostlemine turvalisem kui mujal, " selgitab Gornischeff.