Maailma suurim toiduettevõte Nestlé on tunnistanud, et enam kui 60% tema peamistest toidu- ja joogitoodetest ei vasta “tunnustatud tervise standardi” põhimõttele ning mõned ettevõtte kategooriad ja tooted ei ole ega saagi kunagi “tervislikuks”.

Sel aastal Nestlé juhtkonnas levima hakanud ettekandest, millega tutvus Financial Times, selgub, et ainult 37% ettevõtte toidust ja jookidest, välja arvatud sellised tooted nagu lemmikloomatoit ja spetsiaalsed meditsiinilised toitained, saavutab tervise reitingusüsteemi (Health Star Rating) alusel näitaja, mis on üle 3,5 punkti. Tervise reitingusüsteem (HSR) on Austraalia valitsuse algatus, mis määrab pakendatud toitude ja jookide tervislikkuse (toim. täpsustus).

Reitingusüsteem hindab toite viiepalliskaalal ning on kasutusel rahvusvaheliste uuringurühmade teadustöös. KitKat’i, Maggi nuudlite ja Nescafé tootja Nestlé kirjeldab 3,5 punktist künnist kui minimaalset lävendit, millest kõik allapoole jääv on ebatervislik.

Ettekandest selgub, et umbes 70% Nestlé toidu- ja joogiportfellis olevatest toidukaupadest seda künnist ei täida. Samuti 96% jookidest, välja arvatud puhas kohv ning 99% Nestlé kondiitritoodete ja jäätiste toodangust.

Helgema tulemuse said vee- ja piimatooted – künnisele vastas 82% veest ja 60% piimatoodetest.

“Oleme oma tooteid märkimisväärselt täiustanud, kuid meie portfell jääb endiselt jalgu tervishoiuametite regulatiivsele survele ja tarbijate hüppeliselt tõusnud nõudmistele,” selgus ettekandest.

Andmed ei hõlma imikute piimasegu, lemmikloomatoitu, kohvi ja toitained, mida valmistatakse kindlate terviseseisunditega inimestele. See tähendab, et kogutud andmed moodustavad umbes poole Nestlé kogu aastasest 84,3 miljardi suurusest tulust.

Tulemused seonduvad toidutootjate ülemaailmse võitlusega rasvumise vastu, millega soovitakse edendada tervislikku toitumist. Nestlé juhid kaaluvad uute kohustuste kasutusele võtmist toidutootmises ning kavatsevad oma plaanid sellel aastal avalikustada.

Tegevjuht Mark Schneider on tunnistanud, et tarbijad soovivad tervislikumalt toituda, kuid lükkas tagasi väited, et „töödeldud” toidud, sealhulgas Nestlé ja teiste rahvusvaheliste ettevõtete toidud, on enamasti ebatervislikud.

„Viimastel aastatel oleme turule toonud tuhandeid tooteid lastele ja peredele, mis vastavad ettekirjutatud näitajatele. Samuti oleme oma taskukohaste ja toitainerikaste toodete kaudu jaganud miljardeid toiduannuseid," kommenteeris Nestlé.

“Usume, et tervislik toitumine tähendab tasakaalu leidmist heaolu ja naudingu vahel. See hõlmab vähem tervislikke toite, mida mõõdukalt tarbida. "Meie suund pole muutunud ja on selge, et jätkame oma portfelli maitsvamaks ja tervislikumaks muutmist,” lisas Nestlé.