„Praegu ei ole midagi selge,” ütles laevaagentuuri Estma esindaja Sergei Turkov, kes vastutab Tallinnasse möödunud aasta juuli lõpus saadetud kahe Aida kruiisilaeva käekäigu eest Eestis. „Ootame riigi poolt ametlikke vastuseid, millal kruiisilaevandus võib jälle vaikselt käima minna, siis vaatame edasi. Lähinädalate jooksul peaks midagi selguma, ma arvan,” lisas ta. Teadupärast vastutab Estma ka suure osa nende kruiisilaevade liikluse korraldamise eest, mis suviti Tallinna külastavad.

Küsimuse peale, kas Aida laevasid opereeriv laevafirma Aida Cruises pole ehk kaalunud oma laevade, mis praegu seisavad vanasadamas A-terminalis kai ääres, kuskile mujale viimist, Turkov muigas. „Võib-olla on nad seda isegi mõelnud, aga meile pole nad seda infot edastanud,” märkis ta. Teadupärast on kruiisifirma ise keelanud oma laevade kaptenitel ja meeskondadel meediasuhtluse, rääkimata ajakirjanike laevadele laskmisest.

Kui vaadata kruiisiportaalist cruisemapper.com infot Saksa kruiisifirma Aida Cruises kohta, kelle alla Tallinnas ankrus olevad AidaAura ja AidaCara sõidavad, siis selgub sealt, et kõik firma kruiisilaevad on alates 2020. aasta 14. märtsis kuni selle aasta aprilli lõpuni olnud sisuliselt koroonapandeemia tõttu tööta. Seda puhkust on pikendatud mais veelgi, kuna laevad kuuluvad 2004. aastast oma emafirma Costa Cruises Groupi tõttu Itaalia lipu alla ning Itaalia ei andnud kruiisilaevanduseks veel rohelist tuld.

AidaAura kruiisilaev vanasadama A-terminalis kai ääres

Samas, kui vaadata samast portaalist ka kummagi laeva kohta käivat infot eraldi, selgub, et Tallinnas olevates laevadest vähemalt AidaAuraga on plaanitud juba juuli keskpaigast tööle asuda. 10. juulist peaks Saksamaalt Bremerhaven sadamast algama esimene 21-päeva kruiis Islandile ja Gröönimaale. Sellele järgnevad sügisel 14-päevased kruiisid Norra, Prantsusmaale ja Belgiasse ning novembri lõpuks 14-päevased kruiisid juba Lõuna-Aafrikas ja Namiibias.

Ka AidaCaral on töölplaan aasta teiseks pooleks olema, kuid temal on esialgu arvestatud hooaja alguseks november, enne seda peab laev jõudma Dubaisse ja sealt Singapuri, kus laev üldse hilissügisel kruiisitama hakkab. Aasta lõpuks ja uue aasta alguseks on laevaga plaanitud sõita nii 10-, 11- kui ka 21-päevaseid kruiise just Kagu-Aasia riikides ja Austraalias.

Tallinnas varsti pea aasta olnud AidaAura ja AidaCara pardal on mõlemal 80-liikmeline meeskond, mis roteerub teatub aja tagant. Turkov on varasemalt Ärilehele öelnud, et tegu tavapärase kruiisilaeva meeskonna suurusega ning meeskonnaliikmed roteeruvad vastavalt oma positsioonile.

Kuigi selle aasta 31. märtsini olid laevad veeteedetasude maksmisest koroonakriisi tõttu vabastatud, siis praegu peavad nad seda juba maksma, kuigi kuni aasta lõpuni tavapärasest 50% soodsama taksiga.

AidaCara on kahest Eestis olevast laevast vanim, ta on valminud 1996. aastal, mahutades kuni 1339 reisijat. Laeval on 11 tekki, neist üheksal asuvad kajutid. Viimaseid on laeval kokku 590. AidaAura on valminud 2003. aastal, ta mahutab kuni 1300 reisijat, laeval on kaks tekki, millest kümnel asuvad kajutid. Viimaseid on laeval 633.