Koroonaviiruse levik on tekitanud autoturul olukorra, kus pered soetavad endale üha sagedamini ka teise või kolmanda sõiduvahendi, et vältida ühistranspordis teiste inimestega kokkupuutumist. Paljud sellised autoostjad on eelistanud uute autode kõrval just kasutatud autosid, selgitab Amservi kasutatud autode müügijuht Raivo Rumberg. "Ainuüksi esimeses kvartalis müüdi Amservis kasutatud autosid 17% enam kui 2020. aasta samal perioodil," lisab ta.

Rumbergi sõnul on kasutatud auto müümiseks laias laastus kaks varianti: kas sisestada kuulutus müügiportaali ja tegeleda protsessiga iseseisvalt või pöörduda teenusepakkuja poole, kes aitab müüjal selle töö ära teha.

"Kui auto iseseisvalt müüki pannakse, eeldatakse, et protsess on vahendajata kiirem ja kontrollitum. Seda tihti selle hetkeni kuni ostja avastab peale tehingu läbiviimist puudused, millest ka müüja ise alati teadlik ei olnud. Edasisele võivad järgneda lõputud vaidlused või koguni ostja soov auto müüjale tagastada," kirjeldab Rumberg ning toob välja, kuidas eeltoodud stsenaariumi ohvriks mitte langeda.

1. Sõiduki ajalugu olgu dokumenteeritud

Autoga seotud dokumenteeritud ajalugu ja heas korras sõiduk on olulised aspektid, mis aitavad Rumbergi sõnul tagada, et peale tehingut ei ilmu ootamatuid üllatusi. "Auto ajaloo selgekstegemine võib olla tõsine detektiivitöö," teab Rumberg rääkida. "Inimesed, kes on meie juurest kasutatud auto soetanud, on üllatunud, aga tänulikud, et neile koos autoga korraliku "kirjanduse" kaasa anname," selgitab ta.

2. Auto peaks läbima müügieelse kontrolli ja korrastuse

Enne auto müümist tuleks Amservi müügijuhi sõnul kindlasti tähelepanu pöörata auto tehnilisele seisukorrale. "Kui tehnilised probleemid või tulevikus potentsiaalsed murekohad juba varakult müüjale teada on, saab autot ka õiglaselt hinnastada ja kaob hirm tulevase ostja rahulolematuse ees," soovitab Rumberg, kelle sõnul aitavad nii autoesindus kui edasimüüja vajalikud tehnilised nüansid enne tehingu tegemist kõrvaldada.

3. Garantii nagu uuel autol

Oluline erinevus ja usaldusmärk autoostu puhul on garantii, mis on paraku Rumbergi sõnul käest-kätte müües harva praktikas rakendatav. "Kui omanik müüb oma sõidukit esinduse või edasimüüja kaudu, saab ta sarnaselt uue autoga kaasa hüved ja boonused, millest üheks on autoostu garantii," märgib ta ja lisab, et väga mitmete sõidukite puhul saab esindus pakkuda garantiid koguni mitmeks aastaks.

4. Autoabi võimalus

Sarnaselt uute autodega kaasneb edasimüüja kaudu autot müües autoabi võimalus, mida eraisik pakkuda ei saa. "Autoabi lahendusi on erinevaid ning kuigi see pole vältimatu, on kindlasti tegemist olulise müügiaspektiga, mis võib tehingule kaasa aidata," märgib Rumberg. Näiteks Amservis kuulub tema sõnul ka kasutatud autode autoabi teenuste hulka purunenud rehvide vahetamine, vajadusel auto pukseerimine töökotta, uste avamine, auto lahtilukustamine või abi avarii korral.

"Laias plaanis tähendab esindusest kasutatud auto ostmine seda, et ostja saab kaasa sarnase hüvede paketi nagu ka uue auto puhul. Sellest tulenevalt saavad kindlustunde nii auto müüja kui ostja ning tehingu osapooled ei pea muretsema ettenägematute probleemide pärast," märgib Rumberg, kelle sõnul ei taha ju keegi osta autot, mida hiljem on autoga samaväärse hinna eest vaja remontida.

"Selleks, et müüja ei peaks muretsema, et ostja tema käest varjatud puuduste hüvitamist sisse nõuab, võtabki protsessi eduka läbiviimise eest vastutuse autoesindus. Esinduses töötavad valdkonna spetsialistid, kes hindavad sõiduki seisukorda adekvaatselt nii müüja kui ostja perspektiivist. Müüja ise ei pea protsessi ebaõnnestumise pärast muretsema," julgustab Rumberg ja soovitab kasutatud auto müümise korral kindlasti konsulteerida oma margiesindusega.