Loovkonkursile esitati sel aastal rekordarv töid, sh noortekonkursile Taeva Pesamuna 26 tööd. Populaarseimad kategooriad olid tänavu veebilehed, bränding ja välimeedia – kõikides neis kategooriates konkureeris vähemalt 50 tööd.

Kuldmuna konkursi edasipääsejaid saab näha siit.

Audio- ja videožürii juhi Nikolai Mihailišini sõnul oli üldine tase hea. „Kuna aasta oli pikk ning esitatud töid seetõttu palju, on shortlist seekord juba omaette saavutus. Žürii oli oma valikutes üksmeelne ning arutelud olid põhjalikud. Eriti meeldisid aga lahendused, kus oli näha kliendi usaldust ja turundaja julgust piire kombata,“ sõnas Mihailišini. Tema sõnul COVID-19 keskset teemat ei moodustanud, küll aga oli see märksõnaks mitmetes töödes.

,,Animatsiooni kategooria oli ootamatult hõre, siinkohal julgustaksime tellijaid rohkem animatsiooni võimalusi kasutama,” lisas ta.

Disainižürii esimehe Kärt Villmanni sõnul oli illustratsioonitööde seas konkurents tugev ja tihe. Villmann pakkus üheks põhjuseks kriisi, mil välitingimustes töötegemine ja sotsiaalsed suhted olid piiratud. ,,Varasemast rohkem võis näha mahukamaid trükiseid, mille kallal oli väga palju vaeva nähtud,” selgitas ta.

Kärt Villmann kiitis žürii tööd. ,,Žürii oli suurepärane – pädev, laia silmaringiga, põhjalik. Oli huvitav kuulda, kuidas eri vanuses ja kultuuriruumist inimesed võistlustöid analüüsisid. Näiteks oli meil žüriis prantslane, kes vaatas töid täiesti värske pilguga, tuginedes oma kultuurilisele taustale,” nentis Villmann.

,,Tänavusele Kuldmunale esitati rekordarv töid, mis tõestab, et inimestel on huvi Kuldmunal end proovile panna. See ei tee küll žürii tööd lihtsamaks, aga annab konkursile kaalu. Aitäh žürii esimeestele ja liikmetele, kes aitavad valdkonna parimad välja selgitada,” ütles TULI tegevjuht Anniken Haldna.

Loovusfestivali Kuldmuna 2021 auhindamine toimub toimub neljapäeval, 1. juulil väliüritusena Tallinnas Põhjala tehases. Pileteid saab osta siit.

Kuldmuna 2021 toetajad on Taevas Ogilvy, Delfi, JCDecaux ja Omniva. Rohkem infot Kuldmuna 2021 teema, kategooriate ja žüriide koosseisude kohta leiab veebilehelt www.kuldmuna.ee.

Kuldmuna korraldaja Turundajate Liit (TULI) on kõiki turundusega tegelevaid professionaale ühendav liit, mille missiooniks on tõsta kohalike ettevõtjate ja terve Eesti ühiskonna teadlikkust turunduse erinevatest aspektidest.

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 23. korda toimuv Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui konkurentide silmis.