Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuhi Indrek Sassi sõnul võivad mootorikütuste hinnad suvel veelgi tõusta. „Toornafta toodete hinnad liiguvad jätkuvalt ülespoole, kuna tarbimise prognoosid USA, Euroopa ja Aasia suhtes on positiivsed. Samuti on laovarud USA-s märkimisväärselt langenud. Kõige selle tulemusena valitseb turul väga tugev usk, et toornafta ja selle derivaatide hinnad jätkavad tõusu, mõjutades seeläbi ka mootorikütuste jaemüügihinda,“ sõnas Sassi.

Samuti mõjutab hindu usk COVID-19 pandeemia järgse nõudluse taastumisele. „Tulenevalt lootusest COVID-19 vaktsineerimise positiivsele majanduslikule mõjule on mootorikütuste hinnad alates 2020. aasta lõpust hakanud tõusma ning jätkavad stabiilset tõusu ka nüüd, kus vaktsineeritute arv kasvab igapäevaselt üle terve maailma,“ lisas Sassi.

Mootorikütuste jaemüügihind Eestis sõltub nafta sisseostuhinnast, riiklikest maksudest ning kohalikust konkurentsist. „Eestis kehtivad maksud moodustavad mootorikütuse müügihinnast ca 60%, mistõttu on mootoribensiin 95 Balti riikide lõikes ka kõige kallim, kuna siinsed maksud on suurimad. Tänu diislikütuse aktsiisi langetusele 2020. aasta kevadel, püsib Eesti diislikütuse hinnatasemelt teiste Balti riikidega veel konkurentsis, kuid aktsiisi taastamisel tuleval kevadel oleme suure tõenäosusega ka diisli müügihinna osas kõige kallim Balti riik,“ selgitas Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht.

Ta on veendunud, et aktsiisitõusu tõttu on aasta pärast Eesti diislikütuse jaehinnad 14-15 sendi võrra kallimad kui ülejäänud Baltikumis ehk Eestis oleks kütus kuni 12% kallim kui naaberriikides.

Hinnad 17.06 seisuga:

Bensiin 95 miles

Eesti 1,429 €/L (liitri aktsiis 0,563 x 20% km = 0,68 €/L)
Läti 1,354 €/L (liitri aktsiis 0,509 x 21% km = 0,62 €/L )
Leedu 1,319 €/L (liitri aktsiis 0,466 x 21% km = 0,56 €/L)

Diislikütus D miles

Eesti 1,209 €/L (liitri aktsiis 0,372 x 20% km = 0,45 €/L)
Läti 1,254 €/L (liitri aktsiis 0,414 x 21% km = 0,50 €/L)
Leedu 1,219 €/L (liitri aktsiis 0,372 x 21% km = 0,45 €/L)