Kantar Emor uuris tänavu viiendat aastat järjest, millised on Eesti inimeste jaoks kõige meeldivamad brändid toidu- ja joogikategoorias. Brändide üldedetabeli tipust taandunud maiustuste lipulaev Kalev püsib toidubrändide valdkonnas eestimaalaste jaoks kindlalt esikohal.

Ka järgnevad brändid ‒ pika ajalooga sulajuustu bränd Merevaik ning lihasektori liidrid Maks&Moorits ning Rakvere ‒ on oma mullust positsiooni hoidnud. Toidubrändide esikümnesse mahuvad veel Farmi, Rannarootsi, Alma, Tere, Tartu Mill ja Salvest.

Lausa seitse brändi tänavusest meeldivaimate toidubrändide esikümnest olid lemmikute seas ka aasta eest: lisaks liider Kalevile veel Merevaik, Maks&Moorits, Rakvere, Farmi, Alma ja Salvest. Rannarootsi ning Tartu Milli esikümnest väljajäämine oli aasta varem üsna napp, mõnevõrra suurema tõusu tegi edetabelis Tere, jõudes lemmikute hulka tagasi mullu kolmandasse kümnesse jäänud positsioonilt. Uue lemmikuga siiski tegemist ei ole, Tere on esikümnesse mahtunud varemgi.

Liiderbränd Kalev on lemmikuks nii noortelele kui ka vanematele tarbijatele ning rahvusest, soost ja elukohast sõltumata. Kalevi seljataga on aga rebimine väga tihe, mis viitab mitmekesisusele Eesti tarbijate toidubrändide eelistuses.

Uuringujuht Katrin Männaste sõnul kalduvad toidubrändide valdkonnas Eesti inimeste lemmikuteks olema pika ajalooga ja siinsele turule suunatud kohaliku taustaga brändid. Rahvusvahelisema taustaga brände on esimese vaarandsaja sees olnud viimastel aastatel viis-kuus ning seda pigem mitte-eestlaste kõrgema eelistuse toel. Tooterühmade lõikes mahub veerandsaja meeldivaima toidubrändi sekka enim piima- ja lihatoodete brände.

Brändieelistus erineb jätkuvalt vanuse lõikes ‒ kui noorimas tarbijasegmendis (15–24aastased) on edetabeli tipus rohkesti maiustuste, snäkkide ning jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval valdavalt toidu põhikategooriate, s.o liha-, piima- ning teraviljatoodete brände.

Populaarseimate toidubrändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 97 nimetuse ja logo seast.

Uuringus osales 1099 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat üle kogu Eesti.