Lahenduse järgi saab trammiühenduse kogu Kalamaja mereäärne piirkond ja moodustub laiemat südalinna piirkonda teenindav trammi ringtee.

Arendajate nägemuses aitab Kalaranna piirkonda plaanitav trammitee teenindada suure hulga piirkonna elanikke, töötajaid ja turiste, sest kavandatav liin möödub mitmetest elamukvartalitest, kultuuriobjektidest, õppeasutustest ja muudest huvipunktidest.

„Kalaranna piirkonnas on hetkel käimas palju kinnisvaraarendusi. Aastaks 2026 valmib kaua oodatud Patarei Merekindlus ja sellega saab kogu piirkond valmis. Võrreldes tänasega hakkab Kalarannas elama ja töötama oluliselt rohkem inimest. Lisaks on oodata siinses piirkonnas märkimisväärset turistide arvu kasvu, kuna piirkonda kerkib ka rohkelt meelelahutusasutusi nagu muuseumid, galeriid, ostutänavad, restoranid ja palju muud. Selleks, et kogu seda rahvamassi teenindada, on hädasti vaja trammiliini, mis läbiks Kalamaja tulevikukeskust ehk Kalaranna piirkonda,“ rääkis US Real Estate’i omandusse kuuluva Patarei Merekindluse tegevjuht Urmas Sildnik.

Riigi Kinnisvara AS-i portfellihaldur Pertti Neero tõdeb samuti, et Kalaranna piirkond vajab paremaid keskkonnasäästlikke transpordiühendusi, kuna seal on mitmeid avalikus kasutuses objekte nagu Meremuuseum, Lennusadam ja IT-agentuur, peagi lisanduvad Kommunismiohvrite mälestusmuuseum ja Keskkonnamaja. „See Tallinna piirkond areneb, lisandub tuhandeid töö- ja elukohti ja sellest lähtuvalt on mõistlik transpordilahendused üle vaadata. Piirkonna ligipääsetavus peaks oluliselt paranema nii südalinna kui Põhja-Tallinna suunast,“ selgitas Neero.

Kuna arendajad ja elanikud tajuvad järjest kasvavat probleemi piirkonna puuduliku transpordiühenduse näol, on ettevõtjad ühendanud jõud ja tellinud K-Projekti arhitektidelt eskiisprojekti, millega pakuvad välja võimaliku lahenduse.

Plaanitav trammitee kulgeb Tallinna Linnahalli ja Kopli tänava vahel, trajektooril Rumbi tn – Kalaranna tn – Tööstuse tn – Erika tn. Uus 2,9 kilomeetri pikkune trammitee võimaldab koos 2023. aastal valmiva Lennujaama - Vanasadama trammiteega moodustada ringtrammi liini, mis kulgeb trassil Narva mnt – Hobujaama tn – Ahtri tn – Laeva tn – Kuunari tn – Kai tn – Logi tn - Rumbi tn – Kalaranna tn – Tööstuse tn – Erika tn – Kopli tn – Põhja pst – Mere pst.

„Tulevikku planeerides teame juba täna, et Põhja-Tallinnasse elamuid, büroopindu ja asutusi rajades ei võimalda piirkonna ja ka südalinna kitsas tänavaruum liiklusnõudlust üksnes autodega hästi teenindada. Ringtramm oleks atraktiivne muuhulgas Tallinna sadamasse saabuvatele turistidele mereäärse Kalaranna ala, Kalamaja asumi, Balti jaama piirkonna, vanalinna ja südalinna külastamisel. Atraktiivsust aitaks veelgi tõsta ringtrammi veeremi erivärviline lahendus – näiteks oleks turistil hea orienteeruda, teades et rohelist värvi trammile astudes jõuab ta ükskõik kummas suunas sõites sadamasse tagasi. Eelkõige on lisanduv trammitee oluline aga kohaliku elaniku ja piirkonnas tööl käija jaoks,“ ütles K-Projekt AS-i teedeinsener Robert Peterson. Ta lisas, et projekteeritud trassile on kavandatud ka rattateed.

Eskiisprojekti järgi on uue trammitee pikkuseks 2,9 kilomeetrit ja selle rajamine läheks maksma hinnanguliselt 21-28 miljonit eurot.