Laevafirma Eckerö Line tegevjuht Taru Keronen pidas muudatust teretulnuks, aga tuletas meelde, et tööreisijaid on ainult 100-200 reisijat laeva kohta, millest laevafirma seisukohalt ei piisa.

„Arvud ei ole mingil juhul tasuvaks äritegevuseks piisavad,” ütles Keronen.

Keroneni sõnul on klientide hulgas läbi viidud küsitluste järgi soov lähiriikidesse reisimiseks olemas ning Eckerö Line’i lootused ja ootused ongi suunatud vabaajareisijate arvu kasvule.

Täna hommikul Tallinnast Helsingisse jõudnud laevadel suuremat reisijate arvu veel näha ei olnud, teatab Yle. Tallinnast saabus Helsingisse umbes sada jalgsireisijat ja sada autot ning Helsingist läks Tallinna suunas umbes 250 jalgsireisijat ja 190 autot.

Üks Tallinna sõitnutest oli Päivi Vauhkonen, kes ütles Ylele, et on saanud mõlemad vaktsiinidoosid ja muretsenud kõik vajalikud tõendid.

„On tõeliselt tore üle pika aja Tallinna pääseda, hotellis ööbida ja käia Kumu kunstimuuseumis!” ütles Vauhkonen.

Helsingi sadamas võib probleemiks kujuneda Tallinna laevade tihe sõidugraafik. Laev tuleb enne uut väljumist kiiresti reisijatest ja autodest tühjaks saada. Sadama teritooriumil võib lõppeda ruum, kui aladele, kust tavaliselt kiiresti läbi liigutakse, koguneb tervisekontrolli tõttu autosid ja inimesi.

Helsingi linna tervishoiuteenuste juhi Leena Turpeineni sõnul on protsessid läbi mõeldud ja kui tekib ummikuid, on nende puhuks olemas varuplaanid.

Turpeinen rõhutas reisijate omaalgatuslikkuse tähtsust ja avaldas lootust, et kõik võtavad kasutusele Finentry teenuse. See on Helsingi ja Uusimaa ravipiirkonna (HUS) loodud digitaalteenus, mis muudab Soome sisenemise ja sellega seotud koroonaviiruse testimise sujuvamaks.

„Kui reisijad valmistuvad õigesti juba lähteriigis, nii et kõik vajalikud paberid on valmis, muutub terminalis liikumine lihtsamaks ja sujuvamaks,” ütles Turpeinen.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena