„2020. aasta märtsis ja aprillis kasvas viina, sh kange viina (80% vol) müük hüppeliselt uue kasutusala tõttu. Viina kasutati üleilmse pandeemia tingimustes käte ja pindade desinfitseerimiseks. Eelmise aasta kevadine viinamüük desovahendi asendajana oli nii suur, et kui see ümber arvestada 40% viinaks, siis märtsis-aprillis müüdi ligi 400 000 liitrit viina mittetarbimise eesmärgil. Seega ei ole erakordsel 2020. aastal kange alkoholi müük tarbimisse ülekantav," ütles AS Liviko juht Janek Kalvi.

2020. aastal tasus AS Liviko koos tütarettevõtetega Eesti, Läti ja Leedu riikidele kokku 66,6 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, mis on 5% enam kui eelneval aastal. Kokku tasus AS Liviko 2020. aastal Eesti riigile 44,7 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, SIA Liviko Läti riigile 16,4 miljonit eurot ja UAB Liviko Leedu riigile 5,5 miljonit eurot alkoholiaktsiisi.

„Liviko ärimudel baseerub suurel määral rahvusvahelisel kaubavahetusel, inimeste vabal liikumisel riikide vahel ning meelelahutus-, toitlustus- ja külalislahkuse sektori heal käekäigul. Kõik need valdkonnad sattusid koroonapandeemia tõttu suure surutise alla, kogedes järsku klientide vähenemist ning riiklike piirangute tõttu osaliselt koguni äri katkemist. Vaatamata väga karmidele rahvusvahelistele reisipiirangutele suutis Liviko eksport säilitada 62% eelmise aasta müügitulust. Meie portfellis olulised duty free ja travel retail'i sektorid sisuliselt lakkasid töötamast," rääkis AS Liviko juht Janek Kalvi.