Otsus mõjutab teisi kaubamärke nagu Ruinart, Moët&Chandon ja Krug ning see annab ettevõttele aega "uutest määrustest aru saada ja neid uurida ning nende tagajärgi hinnata", teatas Prantsusmaal tegutseva ettevõtte LVMH esindaja e-kirjas.

Venemaa annab kohalikele vahuveinidele ainuõiguse kasutada terminit „Šampanskoe” vene keeles šampanjat. Prantsuse šampanjatootjad kaitsevad teatavasti oma nime ja pressiesindaja sõnul viiakse läbi analüüs uue seaduse kohta.

"Prantsusmaa Champagne'i piirkond on uue Venemaa veinimärgistamise seaduse pärast nördinud," ütles ettevõtte esindaja 5. juulil, kolm päeva pärast uute reeglite jõustumist.

Prantsuse tootjatel on endiselt lubatud põhisildil kasutada šampanja ladinakeelset nimetust, kuid nende pudelite tagaküljel peab nüüd vene keeles kirjas olema ka „vahuvein“.

Kaitstud nimi

Prantsusmaa välisministeerium teatas, et vaatab läbi Venemaa õigusaktid, samas kui Euroopa Komisjon ütles, et hindab, kas seadus rikub Venemaa kohustusi Maailma Kaubandusorganisatsiooni ees.

Venemaa on Prantsuse šampanjatootjate jaoks väärtuselt 15. kohal vastavalt CIVC eelmise aasta andmetele. Turu väärtus on umbes 35 miljonit eurot, suurim eksporditurg on USA.