Tehisintellektil põhinev teenus on kättesaadav LMT liiklusanalüütika platvormil. Ettevõtted pakuvad täisteenust, mis hõlmab kaamerate üles seadmist, andmete analüüsiks vajalikku tarkvara ja kogu süsteemi pidevat hooldust. Piisab vaid ühest kaamerast, mis suudab analüüsida erinevate objektide liikumist mis tahes kohas.

“Meie uuendusliku lahendusega saavad linnaruumi ja teedevõrkude planeerijad teha teadlikumaid otsuseid. Saame näiteks hinnata erinevate sõidukite ja inimeste liikumise tihedust ja kiirust nii linnaruumis kui maanteel, erinevaid liiklejaid sealjuures eraldi grupeerides,” selgitas üks Fyma asutajatest, Karen Kangro Burns. Ta toob näiteks uued kõrgema piirkiirusega lõigud Tallinn-Tartu maanteel. “Saame näiteks analüüsida, millise keskmise kiirusega sõidukid tegelikult uusi neljarealisi lõike läbivad või möödasõitudeks rajatud 2+1 reaga teedel sõidavad. Samuti saame uurida, kui palju metsloomi teid ületab ja kus nad seda teevad,” selgitas Burns, lisades, et Fyma ja LMT koostöös loodud lahenduse abil saab teid liiklejate jaoks senisest turvalisemaks muuta.

LMT innovaatiliste ökosüsteemide juht Elina Lidere sõnas, et mobiilsuse uuendajana tahab LMT aidata lahendada liikluses ette tulevaid probleeme tehnoloogia abil. “Meie riistvara alaseid teadmisi ja laialdast mobiilivõrku Baltikumis Fyma tehisintellekti põhise analüütikaga kombineerides pakume omavalitsustele väga head lahendust turvalisuse tõstmiseks nii liikluses kui avalikus ruumis üldisemalt,” rääkis Lidere.

Uus teenus on täiesti turvaline ja vastab kõigile andmekaitsereeglitele - kellegi nägu videotelt tuvastada ei ole võimalik ning pilte ega videoid ei hoita alles. Salvestatud materjali kasutab andmete analüüsimisel vaid tehisintellekti põhine tarkvara, mis välistab nägude tuvastamise ja muudab kogu kasutatava andmestiku anonüümseks, kaitstes nii mis tahes tundlikku infot.

Esialgu asuvad ettevõtted lahendust üheskoos pakkuma Baltikumi piires, edaspidi on aga kavas pakkumist laiendada ka teistesse riikidesse. Juba täna on Fyma tarkvara kasutusel nii Eestis kui Lätis. Pilootprojektide seas on teiste seas nii Valmiera linn, kus tegeleti koroonapandeemia alase teavituse efektiivsuse analüüsiga, ja Ülemiste City, kus Fyma lahenduse toel luuakse uudseid parklate kasutamise optimeerimise võimalusi. Praegu testitakse Fyma loodud lahendust ka Londonis, Olympic Legacy Parki piirkonnas, kus tehisintellekti ülesandeks on analüüsida elektriliste jalg- ja tõukerataste liiklust, kuna see teeb aina enam muret paljudele linnadele.

Fyma eesmärgiks on võtta tehisintellekti abiga mõtestatud moel kasutusele enam kui miljardist globaalses linnaruumis paiknevast kaamerast saadav info. Ettevõtte loodud tarkvara põhineb kaamerate ja masinnägemise algoritmide koostööl. Võrreldes spetsiaalsete kaamerasüsteemidega on selle kasutamiseks vaja märksa väiksemat arvutusvõimsust ning see on vähem kulukas.

Mullu talvel kaasas kaks aastat tagasi asutatud Eesti iduettevõte 1,55 miljonit eurot stardikapitali. Koos varasemate investeeringutega on Fyma tänaseks kaasanud enam kui 1,8 miljonit eurot. Ettevalmistamisel on uus ja mahukam rahastusvoor 2022. aasta talvel.