Euroopa Komisjon trahvis Volkswagenit ja BMW-d kokku 875 miljoni euroga, kuivõrd autotootjad leppisid kokku, et ei võta keskkonnasäästlikumaid tehnoloogiaid kasutusele ning leppisid omavahel kokku AdBlue paakide suuruses.

Daimler oli samuti kartelli osaline, kuid pääses trahvist, kuna oli selles kaasuses vilepuhujaks. Tuleb tähele panna, et seda trahvi ei maksta autoomanikele, vaid Euroopa Komisjonile konkurentsireeglite rikkumise eest.

"Euroopa Komisjoni otsus Eesti autoomanike jaoks mingit eraldiseisvat nõuet kaasa ei too," kirjeldas HUGO.legali peajurist Erki Pisuke. Samas töi mees välja, et küll aga aitab see tõenäoliselt juba olemasolevate Dieselgate skandaalist tulenevate kompensatsiooninõuete maksmapanekul, kuivõrd nüüd on ka Euroopa Komisjonis kinnitust leidnud autotootjate illegaalne tegevus.

"Oleme tegelikult Euroopa Komisjoni otsuses käsitletud argumente AdBlue-ga seonduvalt juba ka kasutanud näiteks ühe Eesti autoomaniku AUDI Q7 kohta Saksamaa kohtusse esitatud nõudes," kirjeldas Pisuke.

Oma nõudeõiguse kontroll on tasuta ning kõik huvilised saavad alloleval lingil kontrollida, kas ka nende autol on petutarkvara kasutatud siin.