Tallink Grupi tellimusel Soomes Rauma laevatehases (Rauma Marine Constructions) ehitatav ja 2022. aastal valmiv, Läänemere kõige keskkonnasõbralikum süstiklaev MyStar ristitakse laevaehituse kombekohaselt piduliku tseremoonia käigus Rauma laevatehases 12. augustil 2021. Laeva ristiemaks saab Eesti Vabariigi President Kersti Kaljulaid.

MyStar

MyStari ristimise tseremooniaga toimub sama sündmuse osana ka laeva vette laskmine. Laeva veeskamine tähistas ajalooliselt, et kuival maal ehitatud laev oli valmis saanud ja valmis laeva veekindluse prooviks. Laeva veeskamine viiakse läbi laevatehase kuivdokis, kus laevakeret on seni ehitatud ning vette laskmise käigus avatakse aukülaliste poolt tseremoniaalselt kuivdoki veeventiilid, ning kuivdokk täidetakse veega. Peale laeva ristimist ja vette laskmist siirdutakse laevaehitustöödega peamiselt laeva siseruumidesse.

Ettepanek asuda laeva ristimise patrooniks tehakse tavakohaselt väljapaistvale ja mõjukale naissoost ühiskonnategelasele. Kuna Tallinki laeva Megastar ristiema on Soome President Tarja Halonen, oli igati sobilik ja loogiline, et Megastariga Soome lahel tandemina seilama asuva laeva ristiemaks saaks Eesti Vabariigi President. Tallink Grupi juhatuse esimehe Paavo Nõgene sõnul sai uue laeva ristiema valikul oluliseks kaalukeeleks lisaks ka President Kersti Kaljulaidi panus Eesti eestkõnelejana keskkonnateemadel ja kliimamuutustele tähelepanu juhtimises nii kodu- kui rahvusvahelisel areenil.

“Kahe aasta eest oma Antarktika200 ekspeditsiooni alustanud laev Admiral Bellingshausen aitas meil rääkida mitut lugu – tutvustada Eestit kui mereriiki, Eestit kui uute tehnoloogiate riiki, aga juhtida tähelepanu ka üleilmsetele keskkonnaprobleemidele. MyStar ja Admiral Bellingshausen on küll esmapilgul väga erinevad, kuid lugu, mida need laevad räägivad, on sarnane. Eesti on mereriik ja igal aastal on üha rohkem aluseid, mille ahtris lehvib sinimustvalge. Seekordne täiendus sinimustvalgesse laevastikku on muidugi eriline – nii oma suuruse kui tehnoloogia poolest kui ka püüdluse poolest vähem saastada. Niisamuti on eriline Tallinki roll Eesti majanduses, nii tööandjana kui ka kümnetele tuhandetele inimestele tööl käimise võimaldajana,” ütles Eesti Vabariigi President ja MyStari ristiema Kersti Kaljulaid.

„Uus laev sümboliseerib meie jaoks uut lootust paremale homsele, sest keskkonnasäästlikumad ja energiatõhusamad laevad tähendavad puhtamat Läänemerd ja paremat elukeskkonda meile kõigile. Süstiklaevade Megastari ja MyStari tandem Tallinna-Helsingi liinil loob 2022. aastal rohelise silla Eesti ja Soome vahele. Oleme eriti rõõmsad, et vaatamata väljakutsete rohkele pandeemia-aastale, oleme saanud jätkata võtmetähtsusega strateegiliste investeeringuprojektidega ja vaatamata kõigele valmib ja tuleb liinile MyStar 2022. aastal“, ütles Paavo Nõgene.

“MyStar on meie laevatehase jaoks juba mitmes Tallink Grupi tellimusel ehitatav ja ühtlasi ka kõige energiatõhusam laev. Meie eesmärk on olla keskkonnasõbraliku laevaehituse esirinnas, mistõttu oleme uhked, et saame panustada Tallinna ja Helsingi vahelise laevaliikluse kujundamisel keskkonnasõbralikumas suunas koostöös meie olulise ja pikaaegse partneri Tallink Grupiga,” ütles Rauma Marine Constructions’i president ja tegevjuht Jyrki Heinimaa.

Tallinki uue süstiklaeva MyStar-i ehitusprojekti järgmine verstapost on laeva valmimine ja ehitaja poolt laeva Tallink Grupile üleandmine, mis leiab kavakohaselt aset 2022. aasta esimeses pooles.