Probleem on tekkinud ideekonkursi võidutöös, arhitektuuribüroo Kavakava koostatud "Kasvulavas" välja pakutud maakonnaliinide busside peatumisala lahendusega.

Kavakava lahendus näeb ette, et Balti jaama plats koos maakonnaliinide peatusalaga kujundatakse ümber ning Balti jaama hoone ja bussiparkla vaheline ala laieneb.

Bussid peaksid kava järgi peatuma ja startima hakkama nagu Tallinna bussijaamas ehk platvormilt tagurdama, ütles ERR-ile Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo.

"See (probleem) puudutas juba busside platsi disaini, sest see jääb väiksemaks. Lahendus nägi ette liiklust nagu bussijaamas, kus tagurdades sõidavad bussid platvormidelt välja. Aga seal on suur vahe, kui tegu on maakonnaliinide ja linnaliinidega või kaugliinidega, need on erinevad lahendused," lausus Harjo.

Probleemile juhtis tähelepanu Põhja-Eesti ühistranspordikeskus, kelle kiri jõudis projekti eest vastutavale Tallinna keskkonna- ja kommunaalametile.

Keskkonna- ja kommunaalameti hinnangul on aga osa uusi ettepanekuid projekti lahendust põhimõtteliselt muutvad ning nende kõigiga arvestamine tekitab vajaduse projekti asendiplaan uuesti projekteerida.

Ameti juht Ain Valdmann vastas transpordiametile, et praeguseks on Balti jaama busside tagasipöörderingi lahenduse jaoks taotletud uued projekteerimistingimused ning alale luuakse uus projektlahendus.

ERR-ile ütles Valdmann, et asjad räägitakse transpordiametiga selgeks ning muretsemiseks põhjust pole.