AS Schenker juhatuse liikme Kristo Vrageri sõnul tõsteti esimene Schenkeri konteiner Riia sadamast otse raudteele, kust see sõidab Liepaja sadamasse ja sealt edasi laevaga Travemündesse Saksamaal.

"Tavaliselt oleks konteinerit pidanud vedama suure poolhaagisega mööda maanteid, aga mere- ja raudtee kombineerimine emiteerib kuni 70 protsenti vähem CO2e. Hakkame seda teenust Lätis laiemalt pakkuma," ütles Vrager ja lisas, et ka Eestis võiks keskkonnasõbraliku lahenduse kasutusele võtta.

„Kaupade liikumine kasvab pidevalt ning kogu Euroopas on siht suunata autotransport võimalikult palju mere- ja raudteele ümber, mis on üks rohelisemaid transpordiviise. Niimoodi väheneb koormus teedele, kulub vähem tööjõudu ning korraga saab vedada raskemaid veoseid," ütles Vrager.

Kristo Vrageri kinnitusel peavad logistikafirmad ning ka riik mõtlema, kuidas transporti efektiivsemalt korraldada. „Eelmisel kuul testisid Transpordiamet ja Schenker Tallinna ja Tartu vahel senisest oluliselt pikema, enam kui 25-meetri pikkuse ning 60 tonni kaaluva autorongi kasutamist, et mõõta ülipika veose efektiivsust linnadevahelises transpordis. Kui tavaliselt kasutatakse 16,5-meetriseid masinaid, siis näiteks 25,25-meetrise veosega saaks ühe sõiduga tervelt 13 tonni jagu kaupa praegusest rohkem vedada, mis on oluline sääst," ütles Vrager.